رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص توزیع گوشت با کد ملی، گفت: ما بستر نرم‌افزاری این امر را ما فراهم کردیم و در حال حاضر به صورت پایلوت در بجنورد و خراسان شمالی اجرا کردیم.

بستر نرم‌افزاری توزیع گوشت با کدملی درمشهد را فراهم کرده‌ایم
 
به گزارش قدس آنلاین ، محمود بنانژاد امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اتاق اصناف مشهد، با اشاره به نقش اصناف در انقلاب، اظهار کرد: همچنان بعد از ۴۰ سال مردم پای کار ایستادند و از زمانی که اصناف و بازار وارد عرصه انقلاب شد با اقداماتی که انجام می‌دادند با انقلاب همراه شدند.
وی ادامه داد: همچنین در دوران جنگ تحمیلی حوزه بازار همیشه پر رنگ بود. در حال حاضر که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، همچنان شاهد حضور این افراد در کنار مردم هستیم.
رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه حدود ۱۸ درصد از تولید ناخالص ملی در حوزه اصناف بوده، بیان کرد: در استان حدود ۲۲۰ هزار و در سطح کشور ۳ میلیون واحد صنفی داریم که زمینه اشتغال، گردش مالی، کالایی و... را فراهم کرده و در تولید ناخالص ملی نقش مهمی را ایفا کرده است‌.
بنانژاد با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰۰ واحد صنفی تولیدی در سطح کشور داریم‌، عنوان کرد:  این‌ واحدها نقش مهم و اساسی را در حوزه اقتصادی دارند.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی ما باید مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: اگر این واحدها را مورد حمایت قرار دهیم، زمینه افزایش خدمات، توزیع، اشتغال و تولید ناخالص ملی را فراهم کردیم.
رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به نقش اصناف در شرایط التهاب بازار، تاکید کرد: اتاق اصناف در حوزه تعادل بخشی به بازار در دوران التهابات تمامی تلاش خود را مبذول کرد.
بنانژاد اضافه کرد: همچنین موفق شدیم در حوزه نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ ورود پیدا کنیم. علاوه بر این موارد سعی بر آن داشتیم که کالاهای اساسی تنظیم بازار را در مناطق کم برخوردار توزیع کنیم.
وی در خصوص توزیع گوشت منجمد، بیان کرد: از ۲۵ مهرماه سال جاری تا ۲۳ دی ماه همین سال طبق آمار ۱۵۲ تن گوشت منجمد را در ۹۸ واحد صنفی در سطح شهر توزیع کردیم.
رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه عمده‌ترین توزیع ما در مناطق کم برخوردار بوده، اظهار کرد: همچنین از ۲۸ آذرماه سال جاری تا ۱۸دی ماه همین سال ۲۷۵ تن مرغ منجمد را در ۱۲۰ واحد صنفی در سطح شهر توزیع کردیم.
بنانژاد خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر موضوع توزیع مرغ گرم با قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان مطرح شد که برای مرغداران ما صرفه اقتصادی نداشت، اما بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان با لحاظ کردن یارانه برای نهاده‌ها ۳۰ تن مرغ گرم با قیمت ۹۸۰۰ تومان در فروشگاه‌های مشهد توزیع شد.
وی گفت: از تاریخ ۱۹ دی ماه سال جاری تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری حدود ۵۹۶ تن مرغ گرم توزیع شده است.
رییس اتاق اصناف مشهد در رابطه با نظارت‌های پایانی سال، عنوان کرد: برای این ایام دو طرح نظارتی ویژه را لحاظ کردیم. طرح اول مربوط به نظارت مجاورین و شهروندان ما بوده که از تاریخ یکم اسفند ماه آغاز و تا ۲۵ همین ماه ادامه دارد. همچنین در طرح نظارتی دیگر خود زائران را اولویت قرار داده‌ایم که این طرح از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
بنانژاد با بیان اینکه در طرح مجاورین خود گشت‌های مشترک خود را ادامه می‌دهیم، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از نظارت‌های ویژه ما در بخش درج قیمت و صدور صورتحساب بوده که در اولویت خود قرار داده‌ایم.
وی تصریح کرد: همچین طرح پایش منطقه ای که از سال گذشته آغاز شده را نیز ادامه خواهیم داد که در مناطق شهرداری صورت می‌گیرد و تمامی واحدهایی که در مناطق شهرداری واقع شده مورد بررسی قرار می‌گیرند.
رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه بهاره، تاکید کرد: این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۷ اسفند ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
بنانژاد ادامه داد: واگذاری و ثبت‌نام غرفه‌ها نیز آغاز شده در طول برگزاری نمایشگاه ناظر ما حضور پیدا خواهد کرد تا بر قیمت، کیفیت و درصد تخفیف و ... نظارت داشته باشند.
وی تاکید کرد: همچنین قاضی ثابت و همکاران ما در سازمان تعزیرات حکومتی در طول برگزاری این نمایشگاه در محل حضور دارند و هر موردی که نیاز به اخطار داشته باشد، در محل بررسی و حکم صادر می‌شود.
رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه در طول برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره بر اقلام اساسی مربوط به معیشت مردم نظارت صورت می‌گیرد، گفت: همچنین در طول این نمایشگاه شاهد برگزاری نمایشگاه برندینگ خواهیم بود و نمایندگان استانی و کشوری می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
بنانژاد در خصوص فروش فوق العاده و حراج نیز گفت: بر این امر نیز به صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد، واحدهای صنفی قبل از اعلام حراج و تبلیغات باید به اتحادیه اعلام کنند.
وی در خصوص اخذ مجوز نانوایی، تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل جدید از سوی وزیر صمت و اشباع شدن آن در مشهد هیچگونه مجوزی برای تاسیس نانوایی صادر نخواهد شد، مگر در شهرک‌هایی که نانوایی در آنجا وجود نداشته باشد، یا به صورت تغییر مکان یک‌ نانوایی رخ دهد.
رییس اتاق اصناف مشهد در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص میزان زمان لازم برای بازگشت آرامش به بازار، گفت: ما ابتدای سال شاهد دلار ۳ تا ۴ هزار تومانی بودیم در حال حاضر حدود ۱۲ تومان بوده، حدود سه برابر شده است.
وی اضافه کرد: قیمت ارز بر بسیاری از کالاها و اقتصاد ما تاثیر خود را به صورت مستقیم می‌گذارد. امروزه در بسیاری از کالاها شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت، برخی کالاها بیشتر از ۲ تا ۳ برابر است که ارز بر آنها تاثیر مستقیم داشته و ممنوعیت واردات شده‌اند.
رییس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: بخش دیگری از این افزایش قیمت‌ها به سیاست‌های کج‌دار مریز بخشنامه‌های خلق‌الساعه در خصوص واردات و تامین کالا باز می‌گردد.
بنانژاد خاطرنشان کرد: امروزه همه ما شاهد رکورد زیادی در بازار هستیم و این رکورد بعد از عید بیشتر خواهد شد و این امر به مرور منجر به زیرفروشی هایی خواهد شد، در نهایت کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.
وی در خصوص توزیع گوشت با کد ملی، عنوان کرد: بستر نرم‌افزاری این امر را ما فراهم کردیم و در حال حاضر به صورت پایلوت در بجنورد و خراسان شمالی اجرا کردیم.
رییس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: این مساله یکسری ایراداتی دارد که یکی از آن‌ها این است که باید لینک بین بانک اطلاعاتی ما با ثبت احوال به‌ عنوان سرپرست خانوار برقرار شود تا از کد فروشی جلوگیری شود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.