خراسان شمالی-مجید پورعیسی گفت: مجموعه مدیریت شهرستان‌ها، با احصای اولویت ها، سندتوسعه شهرستان ها را تهیه کنند تا در ادامه مسیر، چراغ راهی برای فعالیت ها باشد.

بهره برداری از ۷۲ پروژه با هزینه ۶۷ میلیارد تومانی در جاجرم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، با حضور مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی، ۷۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۶۷میلیارد تومان در شهرستان جاجرم به بهره برداری رسید.
پورعیسی در آیین افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی شهرستان جاجرم اظهار داشت: باید اقدامات و خدمات مختلف نظام جمهوری اسلامی به درستی برای مردم تبیین شود و آنان بدانند متناسب با ظرفیت ها و محدودیت ها بهترین اولویت ها برای خدمت به رسانی به مردم انتخاب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالیافزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری ما باید مطالبه گر و پاسخگو باشیم، بنابراین خدمات دولت باید برای مردم تشریح و اطلاع رسانی شود؛ فرهنگ خوبی در کشور ایجاد شده است که فعالیت های انجام شده در هفته دولت و دهه مبارک فجر به سمع و نظر مردم می رسد.
وی ادامه داد: تلاش دولت های مختلف ایجاد امکانات رفاهی برای مردم است اما باید این خدمات ارائه شده با رضایت مردمی همراه باشد.
پورعیسی تصریح کرد: باید به میان جامعه برویم و از انتظارات مردم آگاه شویم؛ نمی توانیم در شهر و پشت درهای بسته برای مناطق روستایی تعیین اولویت داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالیمطرح کرد: یکی از نقدها به نظام برنامه ریزی کشور این است که کارشناس محور و صرفا منطبق بر مباحث فنی است اما در جامعه فعلی برنامه ریزی ارتباطی حائز اهمیت است و باید انتظارات جامعه هدف، احصا شود و در مقام تصمیم گیری، تمصمیم سازی و اجرا مورد توجه باشد.
وی با بیان این که هر چه نقش و مشارکت مردم در سیاست گذاری و برنامه ریزی ها بیشتر باشد آن اقدام در اجرا موفق تر و نتیجه کار مورد رضایت بیشتر مردم خواهد بود، افزود: اعتقاد دارم هر چه در حوزه تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا با گروه های مختلف مشارکت داشته باشیم شاهد افزایش انسجام اجتماعی، ارتقای تعلق خاطر و اعتماد مردمی به نظام و دولت و اثربخشی بیشتر کارها خواهیم بود.
پورعیسی گفت: دنیای امروز دنیای دانش محور به ویژه بر محوریت دانش بومی است و بسیاری از افراد در مناطق روستایی دارای تجارب با ارزشی هستند که در مقام اجرا می تواند به ما کمک کند بنابراین بر بهره مندی از تجارب مردمی تاکید دارم.
معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود بر توانمندسازی نیروهای انسانی نیز تاکید کرد و افزود: تلاش ما ایجاد راه های ارتباطی، بیمارستان ها، مدارس و دیگر مظاهر تمدن است اما اگر همراه با این اقدامات به فکر توانمندسازی نیروی انسانی نباشیم، موجب می شود سیاست های کاری ما در بازه زمانی طولانی و گاه با کیفیت کم، به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: باید هر چقدر می توانیم، در حوزه انسانی سرمایه گذاری کنیم؛ فضای کار را نبندیم و قدرت بیشتری برای انجام کار به نیروهای انسانی بدهیم.
پورعیسی ادامه داد: سیستم سلسله مراتبی را برداریم؛ حرف اول و آخر را لزوما نباید مقام مسئول رده بالا بزند و به اعتقاد بنده فردی که دارای دانش و تجربه بیشتر و درصد خطای کمتر است، می تواند صاحب نظر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالیتاکید کرد: اگر این فرهنگ در حوزه اداری پذیرفته شود، شنوای حرف و صدای مردم عادی نیز خواهیم بود و در ادامه می توانیم انتظارات مردمی را شناسایی، اولویت بندی و اجرا کنیم.
وی با اشاره به روند کاری پرشتاب و توسعه ای استاندار افزود: دکتر شجاعی برای انجام کارها از تمامی ظرفیت ها استفاده می کند و این روند می تواند توسعه استان را رقم بزند و مباحث مختلف مانند ایجاد و تکمیل ارتباطات جاده ای، ریلی و هوایی و ... ساماندهی شود.
پورعیسی مطرح کرد: تدوین سند توسعه شهرستان ها مورد تاکید استاندار بوده است، بنابراین مجموعه مدیریت شهرستان ها با احصای اولویت ها این سند را تهیه کنند تا در ادامه مسیر، چراغ راهی برای فعالیت ها باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالیاضافه کرد: مدیران شهرستانی باید تلاش کنند تا توجه مدیران کل استان به چالش های شهرستان جلب شود و مسیر تعیین اولویت ها از سوی شهرستان و استان دوطرفه باشد.
وی خاطرنشان کرد: در این سند نباید تنها موضوعات فنی و عمرانی دیده شود بلکه برای افزایش رضایت مردمی باید مباحث مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، سیاسی، فرهنگی و ...  دیده شود و در تهیه آن از همه افکار و اندیشه ها بهره مند شوید. 
پورعیسی ادامه داد: بنا به اعلام استاندار، مدیران شهرستانی می توانند پیگیر مشکلات خود در سطح وزارتخانه ها باشند و با ایجاد ارتباطات مختلف از تمامی ظرفیت ها برای حل مشکلات استان و شهرستان ها بهره مند شوید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی خطاب به مدیران حاضر در مراسم تاکید کرد: تنها به منابع و اعتبارات دولتی بسنده نکنید؛ در حوزه جذب سرمایه گذار و تسهیلات مختلف، حضور نهادهای انقلابی مانند بنیادهای علوی، برکت، آستان قدس رضوی و ... به عنوان معین شهرستان ها با هدف محرومیت زدایی، جذب مشارکت های مردمی فعالیت داشته باشید.
در این مراسم رضا آذری فرماندار جاجرم نیز اظهار داشت: امروز در شهرستان شاهد افتتاح طرح های مختلف در حوزه های صنعتی، کشاورزی، اقتصادی، بهداشت و درمان و .... هستیم.
وی افزود: کارخانه شمش آلومینا به عنوان مهم ترین پروژه صنعتی شهرستان با برنامه ریزی انجام شده هفته اول اسفند سال جاری به بهره برداری می رسد که در شرایط جنگ اقتصادی کنونی این کارخانه نماد اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.