مازندران- مراسم افتتاح طرح های اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و میز خدمت الکترونیک شهرستان ساری با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، فرماندار شهرستان ساری، معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران ومدیر امور آبفای شهری ساری برگزار شد.

امسال ۶۱ کیلومتر اصلاح شبکه های آبرسانی صورت گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله ذاکری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در مراسم افتتاح طرح های اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و میز خدمت الکترونیک شهرستان ساری با اشاره به اینکه متوسط برخورداری کشور از طرح های فاضلاب ۳۳ درصد است، اظهار کرد: در اجرای شبکه های فاضلاب نسبت به میانگین کشور دچار عقب ماندگی هستیم.

وی با اعلام اینکه تست با آب مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری در دهه فجر انجام می شود، از بهره برداری این پروژه در بهار سال آینده خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری هزینه شده است، گفت: برای جبران این عقب ماندگی و افزایش میزان جمعیت برخوردار از طرح های فاضلاب، درحال دریافت تسهیلات مورد نیاز از بانک توسعه اسلامی هستیم.

ذاکری با اشاره به خشکسالی و کاهش بارندگی طی سال های اخیر خاطرنشان کرد: این عوامل به کاهش میزان تولید آب شرب منجر شد و از طریق اصلاح شبکه های آبرسانی و جلوگیری از هدر رفت آب، افزایش تامین منابع را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه از ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اصلاح شبکه تنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محقق شده است، ادامه داد: امسال ۶۱ کیلومتر اصلاح شبکه های آبرسانی با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان صورت گرفت که بخشی از هزینه ها از منابع داخلی شرکت و اعتبارات استانی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران به استفاده از آب سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرامی برای تامین آب شرب مشترکین ساروی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ لیتر از آب شرب مورد نیاز مشترکین ساری از طریق این تصفیه خانه تامین می شود.

ذاکری اضافه کرد: با اقداماتی که در دست اجراست می توان ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه، آب شهر ساری را با استفاده از ظرفیت این تصفیه خانه تامین کرد.

خدمت به مردم، نعمت است

همچنین فرماندار شهرستان ساری در این مراسم، ضمن تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی بر پاسداری از ارزش های امام و شهدا تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ نابی که امام و شهدا برای ما به ارمغان گذاشته اند را حفظ کنیم، نقشه های شوم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب می شود.

عباسعلی رضایی ضمن قدردانی از تلاش های آب و فاضلاب شهری استان در ارائه خدمات به مردم، افزود: چنانچه مدیران خدمت به مردم را فرصت و نعمتی برای خود بدانند، مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح ۳۸ پروژه با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان در شهر ساری طی ایام الله دهه فجر ، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با افتخار به ۴۰ سال گذشته و امید به آینده مسیرش را ادامه خواهد داد.

ارائه خدمات الکترونیک به مشترکین مازندرانی

همچنین معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه خدمات ۲۲ گانه شرکت در ابتدا در شهرهای ساری، بابل، قائمشهر و آمل  راه اندازی شد، گفت: به منظور ارائه خدمات گسترده و تکریم ارباب رجوع  این خدمات را در سطح استان تعمیم دادیم.

مهدی لطفی ضمن اشاره به راه اندازی میز خدمت الکترونیک در تمامی شهرهای مازندران افزود: هم اکنون این خدمات  برای تمام مازندرانی ها قابل دریافت است. 

وی از آموزش ۳۲۹ دفتر پیشخوان دولت در سطح مازندران به منظور ارائه خدمات ۲۲ گانه خبر داد و یادآور شد: این خدمات از طریق پورتال شرکت  قابل دسترسی است.

لطفی ادامه داد: بنا داریم در آینده خدمات شرکت از طریق سامانه ۱۲۲ نیز به مشترکین ارائه  شود.

۲۴ هزار متر اصلاح و توسعه شبکه آب در ساری

در پایان مدیر امور آبفای شهری ساری با اشاره به اجرای  ۱۷ هزار و ۱۳۵ متر اصلاح و ۷ هزار و ۴۸۳ متر توسعه شبکه آبرسانی در ساری گفت: علیرغم کمبود اعتبارات، فعالیتهای عمرانی در شهر ساری متوقف نشده است.

بهزار برارزاده با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی و خدمات ۲۲ گانه شرکت در این شهر فعال است، افزود: مشترکین برای ثبت درخواست خدمات به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ساری و مدیرعامل آبفاشهری مازندران از تاسیسات آبرسانی شهید داداشی شهر ساری بازدید کردند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.