البرز- هومن قدوسی از احداث سومین مرکز ژنتیک بانوان کشور در شهر گرمدره با حمایت سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

سومین مرکز "ژنتیک" بانوان کشور در گرمدره احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ‌هومن قدوسی شهردار گرمدره عصر چهارشنبه در آئین افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی و ورزشی، اظهار کرد: به زودی عملیات سومین مرکز تشخیص ژنتیک بانوان که در مجاورت آن نیز دانشگاهی تاسیس می شود، کلنگ زنی خواهد شد .

قدوسی تصریح کرد: هزینه این پروژه یک میلیون دلار است که توسط سازمان جهانی بهداشت و به واسطه دکتر شهنوار این اعتبار در اختیار کشور ما قرار گرفته است و این مجموعه به زودی در گرمدره کلنگ زنی می شود.

وی به پروژه های در حال احداث و نیمه تمام شهر گرمدره اشاره کرد و گفت: احداث زیر گذر امیرآباد با برآورد اعتبار ٣٠ میلیارد تومانی را در دستور کار داریم و در  حال حاضر با یک شرکت تحت پوشش قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) قرارداد بسته شده است و تا چند روز آینده طی مراسمی کلنگ زنی می شود.

قدوسی به عملیات احداث دومین بوستان فرهنگی تفریحی ویژه بانوان در استان البرز اشاره کرده و گفت: گرمدره اولین شهر اقماری در البرز است که بوستان بانوان به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتبار  یک میلیارد و ٥٠٠ هزار تومان در آن تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم این پروژه را طی مدت ٤ تا ٦ ماه به بهره برداری برسانیم، افزود: سعی داریم  تا در این بوستان از بهترین امکانات و تجهیزات استفاده شود و همچنین در این بوستان فرهنگی - تفریحی، امکاناتی مانند آلاچیق، پیاده راه، لوازم ورزشی، امکانات رفاهی و پذیرایی ساخته می شود.

شهردار گرمدره همچنین با اشاره به افتتاح زورخانه شهر گرمدره، گفت: این زورخانه به همت یک نیکوکار احداث گردیده و شهرداری در تکمیل ساخت آن مشارکت کرد تا در اختیار جامعه ورزش قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بهسازی و نوسازی تجهیزات سالن ورزشی چند منظوره شهر گرمدره با اعتباری ۲۵۰ میلیون تومانی نیز از دیگر پروژه های افتتاح شده بود.

قدوسی درباره ساخت و سازهای غیر مجاز نیز گفت: دراین شهر هیچ گونه ساخت و ساز غیر مجاز نداریم و تنها سه مورد ساخت و ساز غیر مجاز در خارج از بافت شهری وجود داشت که اوایل امسال این ساخت و سازهای غیر مجاز اصلاح شد.

وی در پایان درخصوص حوزه گردشگری شهرگرمدره گفت: ‌مقرر شده است در ایام نوروز یک ایستگاه نوروزی در یکی از بوستان های شهر احداث کنیم تا جشنواره اقوام در این ایستگاه برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.