‌البرز- سالار قاسمی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تأمین و توسعه زیرساخت‌های آموزشی البرز اختصاص یافته است، گفت: میانگین تراکم دانش آموزان در هر کلاس درس در البرز بالاست.

تخصیص اعتبار  ١٠٠ میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سالار قاسمی مدیر کل آموزس پرورش استان البرز صبح امروز (پنج شنبه) در آیین افتتاح آموزشگاه ابتدایی پسرانه قلم که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، ‌با اشاره به اینکه این پروژه جزء یکی از پروژه های خوب استان است، گفت: این پروژه سال ها بلاتکلیف مانده بود که با همت دولت تدبیر و امید ٧٠ درصد آن در مدت دو سال به بهره برداری رسید.

وی افزود: این آموزشگاه ٢٤ کلاس با زیر بنای ٣ هزار و ٢٥٠ متر و مساحت ٢ هزار و ٥٠٠ متر دارد و در مجاورت این آموزشگاه، مدرسه قلم دخترانه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه این مدرسه ٢٤ کلاس و ۴۵ اتاق مشتمل بر دفاتر اداری، نمازخانه و آزمایشگاه و کلاس درس است، اظهار داشت: این آموزشگاه در دو شیفت فعالیت می‌کند که در هر شیفت ۷۰۰ دانش آموز را پذیرا خواهد بود.

 وی ‌با اشاره به اینکه تراکم دانش‌آموزان در سطح استان بالاست، ‌گفت: هر کلاس درس با میانگین ۳۵ تا ۴۲ دانش آموز مدیریت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: طبق وعده استاندار البرز، هر میزان کمکی که سازمان نوسازی مدارس داشته باشد به همان میزان نیز نماینده دولت در استان همکاری و حمایت خواهد کرد.

قاسمی از کمک ۵۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش به سازمان نوسازی و تأمین زیرساخت‌های آموزشی خبر داد و گفت: استاندار البرز نیز طی انعقاد تفاهمنامه ای قول داده همین میزان کمک را به آموزش و پرورش استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجموع ١٠٠ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان جهت نوسازی و بازسازی مدارس تخصیص یافته است، ‌گفت: در این راستا احداث۱۵۰ کلاس درس ‌در سال آینده پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.