رئیس سابق سازمان سینمایی گفت: در حال حاضر در جایگاهی هستیم که سکوی خوبی برای جهش به دهه چهارم به بعد است و فکر می‌کنم اصلی‌ترین شعار دهه پیش رو، اخذ سهم از بازار جهانی باشد.

 روزی سینما مورد لعن‌ترین حوزه فرهنگی جامعه بود

به گزارش قدس آنلاین، «محمدمهدی حیدریان» رئیس گروه تخصصی فرهنگستان فرهنگ و هنر و رئیس سابق سازمان سینمایی طی سخنانی با دوربین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه احساس خوبی بابت حضور در عرصه سینما دارم، گفت: من قبل از انقلاب در عرصه تئاتر و عکاسی سابقه کار شخصی داشتم و الان بابت اینکه در این عرصه کارم را آغاز کردم احساس غرور می‌کنم.

وی ادامه داد: آن سال‌ها که به سینمایی آمده بودم، مورد لعن‌ترین حوزه فرهنگی جامعه همین سینما بود و از این بابت خوشحالم که ظرفیت مردم و جوانان ایرانی و خانم‌ها و آقایان که هیچ فرقی هم باهم ندارد، در این عرصه حضور دارند. ما چند سال پیش شاید نمی‌توانستیم حضور جدی جوان‌های بعد از انقلاب و جامعه‌مان را در این حوزه هنری برای امروز پیش‌بینی کنیم.

حیدریان در ادامه با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) افزود: امام (ره) در اولین صحبت‌هایشان در اولین روز ورودشان به ایران در کمال ناباوری از سینما به عنوان مظهر تمدن جدید یاد کردند و همان صحبت‌ها ما را به این سمت کشاند که باید در این حوزه کاری انجام داد.

رئیس سابق سازمان سینمایی در ادامه گفت: ما فکر نمی‌کردیم که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران در جایی باشیم که به تعبیری همه فیلم‌های ما و نزدیک به ۱۰۰ فیلم و همچنین با بازتر شدن اقتصاد و بازار سینما قدم‌های بزرگی برداشته شود و خوشبختانه همه اینها روی منحنی مثبتی هستند. زمانی ما فقط ۲۰۰ سالن سینما داشتیم و در حال حاضر سالی ۱۰۰ سالن به تعداد سالن‌هایمان اضافه می‌شود. اینها یعنی اینکه همه مجموعه دست به دست هم داده تا شرایط رو به کمال و جلویی را داشته باشیم؛ به شرط اینکه سینماگران خود از آن مراقبت کنند و حواسشان به امکاناتی که در دست دارند باشد و اینکه بدانند صاحب چه دستاوردی هستند.

رئیس گروه تخصصی فرهنگستان فرهنگ و هنر ادامه داد: یادم است در گذشته برای اینکه جشنواره‌ای ما را قبول کند خیلی تلاش می‌کردیم، اما زمانی به جایی رسیدیم که اگر جشنواره‌ای فیلم ایرانی نداشت، خودش احساس نقص می‌کرد. اما الان می‌بینید که حدود دو سالی است جشنواره‌ها در هیئت‌های داوری‌شان به دنبال هنرمندان و سینماگران ایرانی هستند. بازیگران، منتقدین، کارگردان و تهیه کننده‌های ایرانی به عنوان داورهای بین المللی به صورت سالانه در تعداد بسیاری از جشنواره‌ها حضور دارند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ما راه را برای هنرمندان و سینماگران هموار کردیم، افزود: این راهی است که هنرمندان ما می‌روند و ما هم در کنار آنها تلاش کردیم تا سختی‌های کمتری را متحمل شوند. در حال حاضر در جایگاهی هستیم که سکوی خوبی برای جهش به دهه چهارم به بعد است و فکر می‌کنم اصلی‌ترین شعار دهه پیش رو اخذ سهم از بازار جهانی باشد. یعنی سینمایی با این مولفه‌ها ،راه طی شده و موقعیت باید خیلی وقت پیش به اینجا می‌رسید، اما در حال حاضر شرایط مهیا است تا بتوانیم از بازار تصویری جهان سهمی بگیریم. انشاله با کمک سینماگران بتوانیم در این دهه پیش رو گام‌هایی مثبت برداریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.