۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 643523

علی لاریجانی گفت: موضوع اصلاح ساختار کشور در رابطه با بودجه‌ریزی مطرح شده است.

 دولت کوچک و چابک‌سازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع اصلاح ساختار کشور در رابطه با بحث بودجه ریزی مطرح شده و رهبر معظم انقلاب به سران قوا تاکید کردند که بودجه سال ۹۸، متناسب با شرایط تحریمی تغییرات لازم را داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به همین مبنا طی جلسات و بررسی هایی مشخص شد که اصلاح ساختار بودجه ریزی باید مدنظر قرار گیرد و در همین راستا لازم است که حجم دولت کوچک سازی و دولت چابک سازی شود، بهره وری کار ارتقا یابد و یا اینکه فعالیت های عمرانی کشور با کمک مردم رونق گیرد.

لاریجانی بیان کرد: پیاده سازی همه مباحث این مقوله در بودجه ۹۸ و در فرصتی کوتاه ممکن نبود و باید مکانیزم هایی برای این مهم در نظر گرفته می شد، البته برخی از مقولات مرتبط با این مهم در بودجه ۹۸ مدنظر قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: مقرر شد در چهار ماه ابتدای سال آینده، اصلاح ساختارهای بودجه ای متناسب با شرایط کشور در دستور کار قرار گیرد و مردم نقش بیشتری در اقتصاد پیدا کنند و بودجه عمرانی نیز وضعیت بهتری پیدا کند و حتی اگر لازم بود بودجه ۹۸ اصلاحاتی داشته باشد، اصلاحات آن به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به هدف خود از سفر به استان مرکزی تصریح کرد: از مدتی قبل علاقمند بودم که به استان مرکزی سفری داشته باشم، چراکه این استان یک منبع انرژی فعال در حوزه صنعت و از قطب های تاثیرگذار در عرصه صنعت کشور است. از سوی دیگر این استان با مشکلاتی روبرو است که به طور مستمر توسط نمایندگان این استان مطرح می شود و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار نیز طی جلسه ای در تهران، این مشکلات را عنوان کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا این سفر را در دستور کار قرار دادیم تا از نزدیک مشکلات را مشاهده و بررسی کنیم تا بتوانیم در هم اندیشی با مدیران استان، راهکارها را بررسی کرده و در جلسات سران قوا برای رفع مشکلات استان تصمیم گیری کنیم. همچنین چون در ایام بودجه ریزی هستیم، بنابراین ارزیابی وضعیت استان کمک می کند تا در تصمیم گیری در مورد بودجه، واقعیت های موجود را مدنظر بگیریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.