قزوین_ اکرم نجفی گفت: رسیدگی به اشتغال و وضع معیشتی روستائیان می تواند موجب کاهش مهاجرت از روستا به شهر شود.

رسیدگی به اشتغال و معیشت روستائیان مانع از مهاجرت به شهرها می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین در نشست مشترک مدیران عمرانی و شهری و روستایی استانداری با رسانه های استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از برکات انقلاب اسلامی می توان به دهیاری ها و شوراها اشاره کرد که مشارکت مردم در مدیریت مناطق روستایی با حمایت مردم محقق شده است.

نجفی، دهیاری ها را حلقه وصل دولت و مردم و بازوی اجرایی دولت در روستاها عنوان کرد و افزود: اگر از دهیاری ها حمایت شود، این دهیاری ها می تواند در بخش های مختلف از جمله بخش عمران موثر باشد و تاثیر مختلفی را داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزویندر تبیین دستاوردهای دفتر امور روستایی استانداری قزوین یادآوری کرد: با اختصاص ۱۴۶ میلیارد تومان در بخش اجرای ۶۶۷ طرح فرصت اشتغالزایی روستایی و حمایت از توسعه پایدار فراهم شده و در راستای اجرای این طرح، سه هزار نفر در روستا و مناطق محروم از فرصت شغلی بهره مند شده اند.

وی گفت: رسیدگی به اشتغال و زندگی و معیشت روستائیان می تواند موجب کاهش مهاجرت شود که از جمله عوامل تاثیرگذار بر این بخش می توان به مسائل اقتصادی، سیاسی، معیشتی و میزان دسترسی مهم اشاره کرد.

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: پیک بار مصرف نیز از ۱۸۰ مگاوات در اوایل انقلاب به ۷۷۵ مگاوات افزایش یافته و مصرف انرژی از ۴۲۲ مگاوات به چهار هزار و ۲۴۲ مگاوات رسیده است. 

وی گفت: ۱۷ توافق نامه در حوزه انرژی های نو به امضا رسیده که ۶ قرارداد آن منجر به تولید ۲۴۸ مگاوات برق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین یادآور شد: ۳۳ موافقتنامه در بخش انرژی خورشیدی صادر و ۱۰ قرارداد آن منجر به تولید ۳۹ مگاوات برق شده است.

یهادیوند چگینی در بخش دیگری به پروژه های دهه فجر اشاره و مطرح کرد: در دهه مبارک فجر سالجاری، ۱۲۱ پروژه با ۲۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سطح شهرها و روستاهای این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

گفتنی است در این مراسم، جمعی از مدیران حوزه عمرانی و فعالان رسانه ای حضور داشتند.

ارائه گزارش از اقدامات حوزه بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، شرکت گاز،  شرکت توزیع برق و دفتر امور روستایی و معاونت عمرانی استانداری بخشی از نشست بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.