ورزشکاران کشورمان همواره در ۴ دهه گذشته توانسته اند در میادین بین المللی بدرخشند و موجب سرافرازی و افتخار آفرینی شوند.

نگاهی به افتخار آفرینی و درخشش ورزشکاران ایرانی در چهل سال گذشته

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، ورزش و اهمیت آن در کشورمان بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است .

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷ و سقوط حکومت ستم شاهی، ایران عزیزمان شاهد اتفاقات مختلفی از جمله ۸ سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث بود  اما هیچکدام نتوانستند مانع پیشرفت ورزش در این آب و خاک شوند.

توسعه ی ورزش در اکثر نقاط کشورمان از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی که از آن زمان تا به امروز نزدیک به ۴ دهه می گذرد در راس امور قرار داشته و دارد به طوری که بیشتر روستا ها مجهز به سالن ورزشی شده اند همچنین شاهد ساخته شدن بیش از ۱۸ استادیوم ۱۵ هزار نفری، ۴ پیست دوچرخه سواری، ۲ استخر قهرمانی، سه سالن تخصصی دوومیدانی و.... بوده ایم که باعث شده یک سر و گردن بالاتر از کشورهای همسایه قرار گیریم.

همچنین نباید چشم پوشی کرد که پس از انقلاب اسلامی بانوان ورزشکار ایران زمین با داشتن حجاب مقدس اسلامی و امکانات بهتر نسبت به قبل از انقلاب توانسته اند با افتخار فاتح اکثر میدان های ورزشی باشند.

قبل از انقلاب بانوان فقط در ۴ رشته ورزشی در رقابت های بین المللی حضور داشتند اما اکنون در بیشتر رشته های ورزشی دوشادوش ورزشکاران مرد حضور مستمر و فعال دارند. امروزه حضور پر رنگ بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات جهانی باعث شده تا دیگر کشورهای مسلمان هم در این امر ترغیب شوند.

با توسعه ی کشور بعد از انقلاب شکوهمند، افزایش جمعیت و در پس آن افزایش مطالبات مردمی لیگ های استانی به لیگ های سراسری تبدیل شدند و امروزه در بیشتر رشته های ورزشی صاحب لیگ هستیم.

همه ی این موارد باعث شده تا کشورمان در بین کشورهای همسایه خود پس از انقلاب پیشرفت چشمگیری در همه ی عرصه ها از جمله ورزش داشته باشد. با اینکه امروزه بیشتر کشورها دارای اکثر رشته های ورزشی هستند اما در رقابت های جهانی و آسیایی از نظر مدال آوری ورزشکاران ما نسبت به ورزشکاران کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و .... حرف اول را می زنند.

به عنوان مثال کشور ترکیه که از غرب با کشورمان هم مرز است به جز رشته های فوتبال، وزنه برداری، قایقرانی، دوومیدانی ،کشتی ، والیبال، هندبال و بسکتبال ورزشکاران آن ها نتوانسته اند در سایر رشته ها عملکرد خوبی داشته باشند البته در همین رشته هایی هم که نام برده شده عملکرد ورزشکاران ایران به مراتب در عرصه های بین المللی بهتر از ورزشکاران ترکیه بوده است.

 دیگر همسایه های کشورمان مانند کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان به دلیل جنگ های داخلی نتوانستند به توسعه ی رشته های ورزشی خود بپردازند و همواره حضور تیم های ملی ایران پس از انقلاب اسلامی در میادین مختلف ورزشی در مقایسه با این کشورها پر رنگ تر بوده است.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند: قطر، بحرین،امارات، عربستان سعودی و.... با خرج کردن پول های کلان ورزشکارانشان هیچگاه نتواسته اند در رشته های ورزشی موفق تر از ورزشکاران ایرانی ظاهر شوند.

همچنین دلیل عملکرد درخشان ورزشکاران زن و مرد ایرانی در عرصه های جهانی توصیه ی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بوده است که ایشان فرموده اند " امر به ورزش امر به معروف است " و همین باعث شده ورزش ایران اسلامی دربین همسایگان خود از سطح بالاتری برخوردار باشد.

منبع: باششگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.