یک روزنامه مشهور آمریکایی از خروج نظامیان این کشور از خاک سوریه تا پایان ماه آوریل خبر داده است.

وال استریت ژورنال: نیروهای آمریکایی تا پایان آوریل سوریه را ترک می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: ارتش آمریکا قصد دارد نظامیان خود را تا پایان اوریل از خاک سوریه خارج کند.

این گزارش افزود: مقام های سابق و فعلی آمریکایی گفته اند که شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا قصد دارند طی روزهای آینده آخرین مناطقی را که تحت کنترل تروریست های داعش است، تصرف کنند و با نهایی شدن این عملیات، واشنگتن نیز طی هفته های آینده نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد.

وال استریت ژورنال افزود: ارتش آمریکا برای خارج کردن بخش عمده ای از سربازان و تجهیزات نظامی از سوریه تا اواسط مارس برنامه ریزی کرده و قصد دارد باقی مانده سربازان خود را تا پایان آوریل از سوریه خارج کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر تصمیم غیرمنتظره خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه را اعلام کرد که این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای متحد و هم پیمان آمریکا و مقام های امنیتی و نظامی آمریکایی از جمله اعضای کابینه اش روبرو شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته است که آنکارا حاضر است پس از عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه، نقش مقابله با تروریسم در سوریه را ایفا کند.

آمریکا و ترکیه همچنین در حال کار بر روی نقشه راه شهر منبج در شمال سوریه هستند.

پس از ماه ها اختلاف نظر، واشنگتن و آنکارا در ژوئن سال گذشته به توافقی بر سر اجرای یک نقشه راه در منبج سوریه دست یافتند که شامل خروج شبه نظامیان وای پی جی از این شهر است.

ترکیه بارها نارضایتی و ناامیدی خود را نسبت به تاخیر در اجرای این توافقنامه اعلام کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه هشدار داد که آنکارا تنها چند هفته دیگر برای خروج شبه نظامیان وای پی جی از منبج سوریه صبر خواهد کرد.

کردهای وای پی جی از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون کنترل این شهر را در دست دارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.