نهمین روز از جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌های پررنگ از وجود سرمایه‌های مشکوک به سینما در نشست‌های خبری همراه بود.

واکنش محسن تنابنده به سوال یک خبرنگار

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نهمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با نمایش مستند تمام چیزهایی که جایشان خالی است و سه سینمایی «سونامی»، «جان دار» و «قسم» به پایان رسید.

اولین نشست متعلق به فیلمی مستند بود که با گلایه های کمرنگ بودن اهالی رسانه و ساعت هایی که به فیلم های مستند اختصاص دادند همراه شد و البته که این مستند سینمایی با استقبال و نظرات مثبت حاضران همراه بود.

همچنین دومین نشست به فیلم سینمایی «سونامی» ساخته میلاد صدرعاملی تعلق داشت که تقریبا خالی از حاشیه بود و اکثر نظرها نسبت به این فیلم مثبت رقم خورد. جسارت در پرداختن به سوژه ورزشی و بازی کردن در نقش هایی که به ورزشی تخصصی می پرداخت از نکات قابل توجه این فیلم سینمایی بود بود، البته در شخصیت پردازی ها و فیلمنامه نکات منفی به چشم می خورد که در لایه های پرداخت به سوژه کمرنگ تر مورد انتقاد قرار گرفت.

نشست فیلم سینمایی «جان‌دار» با اقبال خوبی از سوی اهالی رسانه روبرو شد، اما جزو پرحاشیه ترین نشست‌های شب گذشته بود، چراکه درباره ورود سرمایه‌های مشکوک از صندوق ذخیره فرهنگیان و غیبت محمد امامی به این اثر حاشیه‌های پررنگی را بوجود آورد و حتی بازتاب آن به نشست فیلم بعدی هم کشیده شد.

در آخرین نشست خبریکه مختص به اولین ساخته سینمایی محسن تتابنده بود، این کارگردان درباره موضوع قسم و قصاص که در فیلمش مطرح شده بود با یکی از حاضران بحث هایی رقم زد که در انتها هیچکدام نتوانستند یکدیگر را قانع کنند، از سویی مهناز افشار با طرح سوال از رسانه ها مبنی بر اینکه آیا می دانید بودجه رسانه تان از کجا می آید ادامه حاشیه نشست قبلی را به نشست «قسم» کشاند و توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

همچنین در مورد اخذ تهیه کنندگی الهام غفوری برای فعالیت در سینما صحبت هایی شکل گرفت و جلیل شعبانی در مورد سرمایه گذاری فیلم تنابنده توضیحاتی داد.

گفتنی است؛ جمعه و شنبه جشنواره فیلم فجر به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) تعطیل است و یکشنبه هفته آینده سه فیلم نمایش داده می شود و دوشنبه هفته آینده اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.