مازندران- سید محمد نظری گفت: ۱۰ درصد تردد کشور، متعلق به مازندران است.

۱۰ درصد تردد کشور در مازندران صورت می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی «پروژه بهسازی و آسفالت محور گلوگاه به دامغان» که با حضور استاندار مازندران نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ درصد کل ترافیک کشور متعلق به مازندران است و اگر بررسی کنیم استان های دیگر تنها سه درصد از بار ترافیکی را جابجا می کنند.

وی با اشاره به اینکه این آمار را سنسورهای الکترونیکی سطح جاده ها بیان می کنند، افزود: این مساله نشان دهنده این موضوع است که ما ۳ و نیم برابر سایر استان ها ترافیک داشته اما در بحث زیرساخت ها کماکان مشکل داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران برآورد اولیه پروژه گلوگاه - دامغان را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: باتوجه به برآورد پیمانکاران، پیش بینی می کنیم اعتبار این پروژه به ۶۰ میلیارد تومان برسد.

نظری یادآور شد: محور گلوگاه به دامغان (کریدور شمال به جنوب) به طول ۷۰ کیلومتر است که در فاز اول تعریض، زیرسازی و آسفالت بخشی از آن به طول ۷ کیلومتر و با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح حسین آباد به بندر امیرآباد را در هفته سوم اسفند ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: تنها آزادراهی که در استان داریم محور مرزن آباد - چالوس به طول ۲۵ کیلومتر است در شرایطی که مطالعات کارشناسی نشان دهنده این موضوع است که می بایست حداقل ۳ آزادراه به موازات راه های مواصلاتی  در استان طی پنچ سال آینده وجود داشته باشد تا پاسخگوی حجم ترافیکی موجود باشیم.

نظری با بیان اینکه تنها محور تریلی رو در استان محور سوادکوه است و از ۶ محور در استان بجز سوادکوه سایر محورها شرایط تردد تریلی را ندارند، اضافه کرد: ۴۵ درصد ترافیک در محور سوادکوه متعلق به تردد در بندر امیرآباد است که براساس مشخصات فنی که کارشناسان اعلام کردند محور گلوگاه - دامغان می تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک و حوادث جاده ای داشته باشد.

وی ادامه داد: محور بندر امیرآباد بهشهر به زاغمرز پروژه مهم دیگری است که یک ضلع آن تا پایان سال زیربار ترافیک می رود و مابقی آن با تامین اعتبار در سال آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با تاکید بر این نکته که محور نکا به نیروگاه از جمله پروژه های مهم دیگر است، گفت: در تلاش هستیم با کمک نمایندگان مجلس و مسولین نیروگاه این محور را در سال آینده بصورت چهاربانده عملیاتی کنیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.