همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص)، مشهدالرضا رخت عزا بر تن کرد و سوگوار مصیبت عظمای رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام شد.

مشهدالرضا سوگوار یاس نبوی شد

به گزارش قدس آنلاین، حرم مطهر رضوی در چنین روزی میعادگاه عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) است، زائران و مجاوران از هر سو رهسپار آستان ملکوتی ثامن الحجج (ع) می شوند تا ضمن عرض ادب، شهادت مادر بزرگوار ائمه را به فرزندش تسلیت بگویند.

همه صحن و سرای آستان حضرت رضا (ع) سیاه پوش شد و پرچم گنبد طلا نیز به رنگ سیاه درآمد، بوی عود فضا را عطرآگین کرده و نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) بر معنویت این مکان افزوده است.

در حرم ثامن الائمه (ع) از هر سو که می نگری، نور ساطع شده از گنبد طلا چشم را نوازش می دهد و بغض نهفته از مصیبت هایی که بر اهل بیت (ع) خاصه زهرای مرضیه (س) روا داشتند، می ترکد و اشکها جاری می شود.

در سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام، همگان به احترام عظمت فرزند نبی مکرم اسلام (ص) و عرض ارادات به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان (ع) در حرمش گرد هم می آیند و یکپارچه به سوگ می نشینند.

ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد و ذاکران اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر رضوی گفت: خطبه فدکیه منشور رسا و بلند ولایت الهی است، در این خطبه ماجرای غدیر و خروج امت از صراط مستقیم ولایت و بازگشت آنان به جاهلیت بیان، تحلیل و ریشه‌ یابی شده است.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی ‌اکبری اظهار داشت: در یکی از برنامه‌ های مبارزاتی پیامبر اکرم (ص)، یهودیان منطقه فدک، نیمی از آن را بدون اینکه درگیری صورت گیرد به آن حضرت اهدا کردند و نبی مکرم اسلام (ص) آن را به حضرت زهرا(س) هدیه داد تا پشتوانه اقتصادی مناسب و محکمی برای تقویت اسلام، ولایت و پیگیری آرمان ‌های الهی و فاطمی باشد.

وی اظهار داشت: اصلی ‌ترین استدلال کسانی که فدک را غصب کردند، حدیثی جعلی بود مبنی بر اینکه پیامبران از خود چیزی به ارث نمی‌ گذارند، از این رو حضرت فاطمه(س)، فدک را بهانه کرده و غصب آنرا با ماجرای غصب خلافت معادل‌ سازی نمودند و با این نگاه دقیق، شروع به پیگیری آن موضوع کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به اقدامات حضرت زهرا(س) بعد از جریان غصب فدک اشاره و بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در یک اقدام تاریخی و با برنامه وارد مسجد پیامبر اسلام (ص) شدند و خطبه‌ ای را که معروف به فدکیه است، را قرائت کردند.

حجت الاسلام حاجی علی اکبری گفت: حضرت فاطمه (س) در خطبه فدکیه علاوه بر پاسخگویی به آن استدلال ضعیف و غلطی که در مورد غصب فدک بود، از واقعیت ‌های اجتماعی آن زمان پرده برداشتند و جریان نفاق را افشا و مقام ویژه امام علی (ع) را گوشزد کردند و سکوت انصار و مهاجران را به چالش کشیدند.

وی گفت: در خطبه فدکیه ماجرای غدیر و خروج امت از صراط مستقیم ولایت و بازگشت به جاهلیت بیان، تحلیل و ریشه ‌یابی شده و تحلیل موشکافانه ای از جامعه آن روز بیان شده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در امتداد قیام حضرت فاطمه (س) است و ایران اسلامی نخستین قطعه از فدک حضرت فاطمه (س) بود که با انقلاب اسلامی آزاد شد تا زمینه‌ ای برای استقرار همه جانبه اسلام ناب محمدی و حکومت قرآن در سراسر جهان شود.

حجت الاسلام حاج علی ‌اکبری افزود: اکنون در چهلمین سال برافراشته شدن این پرچم عظیم، شاهد هستیم که می‌توان امتداد حرکت قیام فاطمی و نهضت آزادی بخش اسلامی را در تمام نقاط جهان رهگیری کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.