رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عقب‌نشینی شکلی آمریکا در نشست ورشو نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به نتیجه عملی کار خودشان اطمینان ندارند.

عقب‌نشینی آمریکا در نشست ورشو نشان از عدم اطمینان به نتیجه است

به گزارش قدس آنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه در لهستان به دعوت آمریکا در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) اظهارکرد: آمریکایی‌ها در فضای مقابله سخت با ایران نتیجه عکس گرفتند و الان سعی می‌کنند این فضا را در حوزه جنگ نرم پیش ببرند.

وی با بیان اینکه نشست ورشو ابتدا در قالب سیاست‌های ضد ایرانی شکل داده شده بود، تصریح کرد: عقب‌نشینی که از لحاظ شکلی در این نشست صورت گرفت نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به نتیجه عملی کار خودشان اطمینان ندارند به همین دلیل دائماً عنوان این نشست را عوض می‌کنند و سعی دارند نام ایران مطرح نشود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه واکنش جدی ایران باعث شد رهبران دنیا استقبال زیادی از این نشست به‌عمل نیاورند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در شورای امنیت هم تلاش داشتند موضوع ایران را مطرح کنند، اما آنجا هم به نتیجه نرسیدند و نوعی سرخوردگی برای آنان در پی داشت.

فلاحت‌پیشه تعیین زمان برگزاری این نشست را اشتباه استراتژیک آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: به طور قطع نشست لهستان بعد از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد چرا که مردم امسال هم مانند سال‌های گذشته حضور گسترده‌ای در راهپیمایی خواهند داشت.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.