وزیر خارجه آمریکا طی سفر هفته آینده به سه کشور در اروپای مرکزی، قصد دارد مانع افزایش حضور و نفوذ شرکت هواوی در این منطقه شود.

سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپای مرکزی برای رایزنی علیه «هواوی»

به گزارش قدس آنلاین، بعد از فشارهای واشنگتن به کانادا برای بازداشت مدیر مالی شرکت «هواوی» به اتهام ادعایی دورزدن تحریم‌های ایران، اکنون وزیر خارجه آمریکا به دنبال بدبین کردن کشورهای اروپای مرکزی نسبت‌به این غول فناوری چینی است.

یک مقام آمریکایی روز جمعه گفت که «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور در سفر هفته آینده خود به کشورهای مجارستان، اسلواکی و لهستان، نگرانی واشنگتن از افزایش حضور و نفوذ شرکت هواوی در اروپای مرکزی را به آنها ابلاغ خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این اولین سفر مقام وزارت خارجه آمریکا به اسلواکی طی بیست سال اخیر خواهد بود و پامپئو در جریان این سفر تلاش خواهد کرد روابط امنیتی با این کشور و مجارستان را تقویت کند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، درباره اقدامات پامپئو علیه شرکت هواوی گفت: «وزیر خارجه در مجارستان به‌طور خاص روی نقش چین در اروپای مرکزی تمرکز کرده و نگرانی ما از حضور فزاینده هوایی در مجارستان را تشریح خواهد کرد».

این در حالی است که شرکت فناوری هواوی قصد دارد در سال جاری، یک مرکز تدارکاتی و لوجستیکی در مجارستان تاسیس کرده و ظرفیت تولید خود در این کشور را افزایش دهد. این شرکت همچنین برنامه دارد که یک مرکز امنیت مجازی نیز در لهستان ایجاد کند.

«مِنگ وان‌ژو» رئیس مالی کمپانی هواوی و دختر مؤسس این شرکت روز پنجشنبه (15 آذر) هنگام تعویض پرواز خود در فرودگاه «ونکوور» بازداشت شد. گفته می‌شود کانادا او را به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران بازداشت کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.