احسان قاضی زاده هاشمی طراح قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: برخی افراد با کوچ کردن به سازمان های دیگر به دنبال دور زدن این قانون هستند.

عده‌ای با کوچ به سازمان‌های دیگر به‌دنبال دورزدن قانون "منع بکارگیری بازنشستگان" هستند

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  قانون منع بکارگیری بازنشستگان با قوت، قدرت  و با جدیت اجرا می شود و اصلاح آن نیز منتفی می باشد و حتی شایعاتی مبنی براینکه اجرای آن منتفی شده است صحیح نمی باشد  و اگر قرار باشد اصلاحی صورت بگیرد در فصل بازنشستگی در قانون خدمات کشوری که در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی می باشد صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون در حدود ۶ هزار نفر در ردیف های مختلف اجرایی و در سطوح گوناگون دولتی، شرکتی، قوای سه گانه ، کارمندان، مدیران و  نیروهای مسلح که شامل این قانون بوده اند  پست های خود را ترک کرده اند. حدود ۲۰۰ نفر از مقامات شامل معاونین وزیر، استانداران و سفرا نیز که شامل این قانون بوده اند با تبعیت از قانون مسئولیت خود را به جوانتر ها واگذار کرده اند و در سازمان صدا وسیما نیز ۲۰۰ نفر پست های خود را ترک کرده اند و بیست نفر نیز مجوز گرفته اند که این مجوز ها دائمی نبوده و موقتی می باشند .

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: اما هنوز در حدود هزار نفر که شامل این قانون می باشند پست های خودرا ترک نکرده اند که انتظار می رود دستگاه های نظارتی با جدیت این موضوع را دنبال کنند که البته برخی از انها دارای مجوزهای  خاص هستند و به شرکت های خصولتی، نیمه دولتی ، شرکت های شستا و در هلدینگ های وابسته به نفت و گاز و در برخی شرکت های وابسته به برخی نهاد ها و ارگان ها کوچ کرده اند که به نوعی دور زدن قانون تلقی می شود و امید واریم با بخش نامه های داخلی با این دور زدن قانون  برخورد شوددر مورد هیئت های ورزشی نیز اعتقاد ما بر این است که شامل این قانون هستند و قرار است جمع بندی نهایی توسط معاونت قوانین مجلس به وزارت ورزش و جوانان ارائه شود .

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مرحله بعدی اجرای این قانون نظارت بر عملکرد دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور بر اجرای این قانون است و در صورتی که هیئت رئیسه مجلس اجازه دهد گزارش رسمی از اجرای این قانون قبل از پایان سال در صحن علنی مجلس توسط فراکسیون جوانان مجلس قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توپانی ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    0 0
    درودبرنماینده دلسوز و انقلابی جناب قاضی زاده هاشمی که قانون ضد نفوذ دنیاطلبان راتصویب می کنندوحامی قشر ضعیف جامعه هستند.