رییس انجمن اسکی معلولان و نابینایان و کم‌بینایان پس از قهرمانی ایران در رقابت‌های بین المللی پارااسکی در رشته‌های صحرانوردی، آلپاین و اسنوبورد گفت: تمام تلاشمان بر این است که تعداد سهمیه‌های خود را در بازی‌های پاراالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۵ سهمیه به ۷ سهمیه افزایش دهیم.

ایران قهرمان مسابقات بین‌المللی پارااسکی شد

به گزارش قدس آنلاین، عیسی ساوه شمشکیاظهار کرد: مسابقات بین المللی پارااسکی در سه رشته اسنوبورد، صحرانوردی و آلپاین در سه بخش نشسته، ایستاده و کم‌بینایان و نابینایان با حضور تیم‌های ایران، آذربایجان، پرتغال، قزاقستان و ترکیه برگزار شد که تیم ایران در هر سه رشته توانست در جایگاه قهرمانی قرار بگیرد.

وی با اشاره به برتری ابوالفضل خطیبی در مسابقات صحرانوردی خاطرنشان کرد: خطیبی جز اسکی‌بازانی است که هم در مسابقات افراد سالم و هم در بخش معلولان شرکت می‌کند. در حال حاضر نیز نفر چهارم رنکینگ جهان در بخش اسکی افراد سالم است، در این مسابقات نیز با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات پارااسکی صحرانوردی توانست حضورش را در مسابقات قهرمانی جهان سال آینده که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود، تثبیت کند.

رئیس انجمن اسکی معلولان همچنین با اشاره به افزایش تعداد اسکی‌بازان معلول در ماده صحرانوردی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: تا سال گذشته تنها دو ورزشکار در بخش صحرانوردی داشتیم اما الان این تعداد به ۷ ورزشکار معلول و یک ورزشکار نابینا و کم‌بینا افزایش پیدا کرده است که ادامه این مسیر سبب می‌شود تا در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ که در چین برگزار می‌شود، سهمیه‌های بیشتری را به خود اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ ما تنها با ۵ ورزشکار در این رویداد حضور داشتیم، تلاش بر این است که تعداد سهمیه‌های خود را تا ۷ ورزشکار افزایش دهیم و حضور قدرتمندی را در این مسابقات داشته باشیم.

شمشکی افزود: سه سال پیش که انجمن پارااسکی را راه‌اندازی کردیم تنها یک ورزشکار داشتیم اما الان این تعداد به ۲۸ اسکی باز افزایش پیدا کرده که نشان از رشد این ورزش در بین افراد معلول و نابینا و کم‌بیناست. البته تعداد اسکی باز زن تنها ۶ ورزشکار است که ما سعی داریم در آینده این تعداد را به ۱۵ ورزشکار در سه رشته اسنوبورد، آلپاین و صحرانوردی افزایش دهیم.

وی یکی از مشکلات اسکی‌بازان معلول و نابینا و کم‌بینا را کمبود تجهیزات عنوان کرد و گفت: کمبود امکانات و تجهیزات سبب شده تا ورزشکاران ما در طی سال تنها ۳ ماه که برف است، تمرین داشته باشند. بنابراین اگر بخواهیم در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ حضور قدرتمندی داشته باشیم و سهمیه‌های بیشتری را به خود اختصاص دهیم باید در طی سال علاوه بر برگزاری مسابقات آسیایی و بین المللی در کشور، ورزشکاران خود را به تورنمنت‌های برون مرزی حداقل یک بار در طی سال اعزام کنیم تا اسکی‌بازان معلول با افت رنکینگ مواجه نشوند.

رئیس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: اگر از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار باشیم و در طی سال بتوانیم ورزشکاران خود را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم بدون شک می‌توانیم در آینده تعداد ورزشکاران خود را حتی تا ۵۰ نفر افزایش دهیم و پشتوانه‌های خوبی را در رده سنی زیر ۲۰ سال برای تیم ملی تربیت کنیم.

وی در پایان از مدیریت پیست اسکی دیزین، شمشک، توچال و دربند سر به خاطر در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات رایگان به ورزشکاران معلول و نابینا و کم‌بینا تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.