وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: ریاض به تکه‌تکه کردن «خاشقجی» اعتراف کرده اما جسد تا کنون کشف نشده است.

ریاض به تکه‌تکه کردن «خاشقجی» اعتراف کرده اما جسد کشف نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آناتولی، مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل متحد دربارۀ پروندۀ قتل «جمال خاشقجی» اعلام کرد: سازمان ملل باید تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کند و یا کمیسیونی در این باره تشکیل گردد.

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص گفت: شواهد و قرائن گزارشگر ویژه سازمان ملل با آن‌چیزی که ما تاکنون به آن تاکید داشتیم، همخوانی دارد. انطباق این شواهد با مشاهدات ترکیه مهم است. 

چاوش‌اوغلو که در یک نشست درون حزبی در شهر آنتالیا سخن می گفت افزود: هیئت سازمان ملل با دادستان کل استانبول دیدار و اطلاعات لازم را کسب کردند. اطلاعات به دست آمده در طول روند تحقیقات ما نیز در اختیار آنان گذاشته شد. البته این تحقیقات رسمی نیست؛ بلکه این هیئت برای جمع آوری اطلاعات اولیه آمده اند. سازمان ملل متحد باید در زمینه بررسی و روشن کردن همه ابعاد این پرونده کمیسیون تشکیل دهد و یا تحقیقات آغاز کند. 

وی با اشاره به اینکه ۲ روز پیش وزرای خارجه برخی کشورها در واشنگتن در این زمینه ارزیابی هایی داشتند تصریح کرد: هنوز سوالاتی باقی مانده است. عربستان سعودی به قتل جمال خاشقجی و تکه تکه کردن جسد وی در سرکنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرده است اما اینکه جسد کجاست، هنوز نامشخص است. همچنین همه می خواهند مطلع شوند که چه کسی در پشت این جنایت قرار دارد و دستور آن را چه کسی صادر کرده است. طرف سعودی هنوز پاسخی به این موضوع نداده است. آنها همچنین به وجود برخی همکاران تُرک اعتراف کرده اند، اما در این باره هنوز اطلاعاتی ارائه نکرده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.