سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها در ۴ استان کشور اعلام کرد:‌ بارش باران و برف تا روز چهارشنبه در کشور ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی بارش برف و باران تا چهارشنبه

به گزارش قدس آنلاین، با ورود سامانه بارشی به کشور امروز نیمه غربی تحت تاثیر بارش برف و باران قرار گرفته و این بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب برق همراه با وزش باد و رعد و برق خواهد بود.

این سامانه بارشی به تدریج برای شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق و شرق بارش‌های پراکنده خواهد داشت. بیشترین بارش امروز برای غرب و جنوب غرب در استان‌های، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خواهد بود. فعالیت بخش‌های شمالی این سامانه بارشی به سواحل دریای خزر و شمال شرق محدود و از کشور خارج می‌شود.

فردا با تقویت جریانات مرطوب جنوبی روی جنوب کشور علاوه بر تداوم بارش‌ها در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و کرمان خواهد بود. از این رو احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود خواهد داشت.

روز دوشنبه بیشتر مناطق کشور بارش خواهند داشت و روز سه شنبه به تدریج از غرب از میزان ابرها کاسته شده و سامانه بارشی چهارشنبه شب از شرق کشور خارج می‌شود.

تهران امروز بارش‌های پراکنده خواهد داشت و از اوایل امشب بارش‌های باران و برف در پایتخت آغاز می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.