خراسان جنوبی - مراسم گرامیداشت سوگواره یاس نبوی در اماکن مذهبی و هیئات شهر و روستاهای بشرویه برگزار شد.

 مراسم عزاداری یاس نبوی در هیئات مذهبی شهرستان بشرویه +تصاویر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، در سالروز شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم گرامیداشت سوگواره یاس نبوی در اماکن مذهبی و هیئات شهر و روستاهای بشرویه برگزار شد.

" حجت الاسلام و المسلمین دکتر عزتی" از اساتید حوزه و دانشگاه های کشور در مراسم عزاداری و سوگواره یاس نبوی که ظهر امروز با حضور هیات مذهبی و در محل سالن اجتماعات هیئت سادات الحسینی فاطمیه بشرویه پیش از ظهر امروز برگزار شد؛ با اشاره به نقش ولایت و امامت در هدایت جامعه اسلامی گفت: سلسله جلیله اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ادامه مسیر نوبت حضرت رسول اکرم(ص) پایه های اسلام ناب محمدی(ص) را بنیان گذاشتند؛هرچند که پس از رحلت حضرت محمد(ص) جریان نفوذ و نفاق با غصب خلافت می‌خواست مسیر امامت و ولایت را منحرف کند.

 وی گفت: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)جبهه نفوذ و فتنه به خاطر هوسرانی و هوا پرستی مسئله خلافت و امامت حضرت علی علیه السلام را غصب کردند و بی بی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حرکت خود این جریان را رسوا کرد .

حجت‌الاسلام عزتی گفت: در زمان اهل بیت(ع) خیلی‌ها بودند که خود را از محبین فرزندان رسول خدا (ص)معرفی می‌کردند؛ ولی چون بصیرت نداشتند , به دربار خلفای غاصب اموی و بنی عباس روی آوردند .

  استاد حوزه و دانشگاه جریان نفوذ را یک جریان هوا پرستی معرفی کرد و گفت :در زمان آقا امام سجاد علیه السلام کسانی بودند که به خیال خود در دربار خلفای غاصب وارد می شدند؛ به بهانه اینکه حاکمان به خاطر ما از دستگیری و زندانی کردن آقا امام سجاد(ع) منصرف می‌شوند؛ که این تفکر غلط بود؛ چون آقا امام سجاد(ع) می فرمود کمترین گناه کسانی که اینگونه تفکراتی را دارند این است که زمینه استحکام حاکمان جورو غاصب را رقم می‌زنند.

 وی با اشاره به تفکرات برخی که حضور علما در دربار را زمینه برگزاری مراسمات مذهبی می‌دانند هم گفت: در روایات اسلامی به حضور نامشروع برخی علماء بی بصیرت در درباره حاکمان ظالم وفاسداشاره شده است؛ و کسانی مثل ابوموسی اشعری و شریع قاضی که با قضاوت و داوری های غلط خود زمینه استحکام پایه‌های خلافت نامشروع اموی را رقم زدند؛ خسارات زیادی را به جبهه اسلام وارد کردند؛ و لذا علماء درباری بی بصیرت و ناآگاه اعتقادات مردم را خدشه‌دار کرده و آنان را دچار شک و تردید می سازند.

دکتر عزتی با بیان اینکه عزاداری ها و مراسمات اهل بیت علیهم السلام باید هدفدار باشد هم گفت: هدف از عزاداری ها و انجام مراسمات مذهبی تنها سینه زنی و گریه کردن نیست بلکه باید با بصیرت افزایی و شناخت بیشتر مدافعان واقعی دین خدا را بشناسیم.

 وی گفت :در جریان غصب خلافت و ولایت آقا امیرالمومنین علی علیه السلام که توسط گروه های نفوذی و هوا پرست انجام شد؛ بی بی فاطمه زهرا سلام الله در به درب خانه انصار می‌رفت و جریان فتنه و نفاق را رو می کرد و همه را دعوت به بیعت با امام خویش حضرت علی علیه السلام می نمود؛ چرا که معتقد بود باید از حریم ولایت و امامت که خداوند توسط رسول خدا(ص) به مولا امیرالمومنین علیه السّلام داده دفاع کرد.

 حجت‌الاسلام عزتی در ادامه مطالب خود اشاره ای هم به جریان هشت سال دفاع مقدس داشت و گفت: در جریان جنگ تحمیلی که توسط سران استکبار جهانی و صهیونیستی به صدام بعثی دیکته شد , حتی برخی افسران جنگی صدام از نحوه رفتار با جوانان اسیر ایرانی نگران بودند؛ چرا که عقیده داشتند که باید در مقابل رژیم غاصب اسرائیل مبارزه کرد؛ ولی صدام بعثی هم پیمان اسرائیل بود .

 وی گفت: در زمان اسارت جوانان رزمنده ایرانی که به عنوان مجروح جنگی به بیمارستان‌های عراق اعزام می‌شدند رژیم صدام با شگردی خاص در پی شناسایی و میزان علاقه مندی اسرای ایرانی نسبت به حضرت امام خمینی (ره)بو د و عکس امام را به آنان نشان میدادند تا میزان علاقه مندی آنها را به امامشان بسنجند؛ که در این میان دلباختگان حضرت امام(ره) که زخم های عمیقی هم در بدن داشتن عاشقانه نسبت به امام عزیز خود اظهار ارادت می‌کردند؛ و توسط مزدوران رژیم صدام به شهادت می رسیدند ولیکن شهدا به تمام دنیا اعلام می‌کردند که تا پای جان از حریم ولایت و رهبری دفاع می‌کنند.

 این استاد حوزه و دانشگاه با اظهار تاسف از رفتارهای دوگانه برخی مسئولان نسبت به منویات مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز هم گفت: مقام معظم رهبری این ولی امر مسلمین بارها تذکر دادند و گفتند آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند ولی کمترین توجهی از سوی مسئولین و تیم های مذاکره کننده ایرانی به سفارشات رهبری نشد و سرانجام برجام بی فرجام و اروپا یی هم برای ایران دارند؛ تعیین تکلیف می کنند.

 وی گفت: جوانان عزتمند ؛نخبگان و مبتکران ایرانی با وفاداری به نظام ولایت و رهبری در همه زمینه ها سرآمد هستند و اعتماد به این عزیزان از طرف مسئولین بسیار ضعیف است و این نشانه عدم شناخت کافی از نخبگان جوان ایرانی است.

 حجت الاسلام عزتی اطاعت از ولایت و رهبری را یک وظیفه دانست و گفت: هرچه که مقام عظمای ولایت و رهبری فرموده‌اند تحقق یافته و یا محقق خواهد شد؛ همان‌گونه که ریشه داعش از سوریه و عراق کنده شد؛ جبهه مقاومت مستحکم تر شد؛ و اسرائیل از پیشرفت این جبهه سخت به وحشت افتاده است؛ و به زودی انشالله ریشه این شجره خبیثه هم از منطقه خاورمیانه اسلامی کنده خواهد شد.

 وی گفت: مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی و بخصوص مادران شهدا و کسانیکه چهارشهید را در راه اسلام هدیه کردند قدم در راه آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام گذاشتند و اجازه نخواهند داد عده‌ای به بهانه های غلط حریم ولایت و رهبری و عفت و حیای جامعه اسلامی را خدشه‌دار کنند.

 این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه و نقش ولایت و رهبری در تحکیم پایه های حکومت جهانی اسلام هم گفت: امروزه اطاعت از ولی امر مسلمین جهان یک امر واجب و لازم است؛ و همانگونه که اکثریت مراجع عالیقدر جهان تشیع از جمله حضرت آیت الله بهجت؛ فاضل لنکرانی؛ آیت الله بهاء الدینی تاکید بسیار زیادی در اطاعت و پیروی از سید جلیل القدر حضرت امام خامنه‌ای عزیز را کرده‌اند ؛هرچند که ملت مسلمان فقط به معصومین علیهم السلام چک سفید امضا می دهند ولیکن آینده نگری و تیزبینی مقام معظم رهبری؛ انقلاب اسلامی را بعد از حضرت امام خمینی(ره)به چهل سالگی رساندو نباید برخی پرچم مخالفت را بر علیه ولایت مطلقه فقیه علم کنند.

 دکتر عزتی با توصیه به بانوان اسلامی در الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) گفت: با نگاهی به سیره و زندگی حضرت فاطمه(ص) دختر پیامبر خدا که جهان در تسخیر اوست و خواستگاران پولدار زیادی برای ازدواج با آن حضرت صف کشیده بودند؛ با پرهیز از دنیا گرایی و دنیا پرستی با اولین مومن  به اسلام آقا امیرالمومنین علی علیه السلام ازدواج می کند و تا پای جان از حریم ولایت دفاع می‌کند؛ بنابراین لازم است به بانوان اسلامی که در محافل و مجالس عزاداری و مذهبی حضرت زهرا(س) حضور دارند؛ بر بینش و بصیرت فاطمی خود بیافزایند و با رعایت حجاب و عفت و حیا سعادت دنیوی و اخروی را برای خود بدست آورند .

وی از ملت غیور و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی هم خواست با حضور حماسی و تماشایی خوددر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر وفاداری و اطاعت پذیری خود را از ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای عزیز نشان داده و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و کسانی که نمی توانند عزت و سربلندی ایران اسلامی را ببینند بزنند.

یادآوری می شود در پایان مراسم عزاداری امروز عزاداران در هیئات مذهبی و حسنیه ها اطعام شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.