۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 643666

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، عزاداران فاطمی صبح امروز در مراسم اجتماع شهادت حضرت فاطمه که در میدان شهدا برگزار شد، حاضر شدند.

حماسه‌ای دوباره از عشق و ارادت

به گزارش قدس آنلاین ؛  همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، عزاداران فاطمی صبح امروز در مراسم اجتماع شهادت حضرت فاطمه که در میدان شهدا برگزار شد، حاضر شدند.

عرصه میدان شهدا از جمعیت سرشار شده و مردم عزادار فاطمی یک به یک به حاضران در میدان شهدا که روی فرش‌ها و زیر سایبان نشسته‌اند، ملحق می‌شوند، دور تا دور میدان را فرش گسترانیده‌اند و برای راحتی حال عزاداران سایبانی بر آن نهاده‌اند.

در سمت راست بانوان و در سمت چپ مردان  دیده می‌شوند، دیگر مردمی هم که در این مراسم حاضر شدند در خیابان ایستاده‌اند تا راهپیمایی آغاز شود.

جمعیت بسیاری به میدان شهدا آمده‌اند به گونه‌ای که امکان نشستن وجود ندارد، گوشه ای از عرصه میدان شهدا به ستونی تکیه می‌دهم، زیارت حضرت فاطمه(س) در فضا شنیده می شود، مردم همان طور که به حرم شمس شموس در حال حرکت هستند، برای دخت پیامبر(ص) اشک می‌ریزند و گریه می‌کنند.

همه آنها از کودک و بزرگ گرفته تا پیر و جوان لباس سیاه بر تن دارند و برخی از آنها پرچم‌های بزرگ در دست گرفته و همزمان با حرکت دادن آن به سوی حرم امام رئوف گام برمی‌دارند.

عطر گلاب و اسپند در فضا شنیده می‌شود

حال نوبت به حاج احمد واعظی شاعر و مداح اهل بیت (ع) می‌رسد تا دل جمعیت را غرق در مصیبت کند و از دختر پیامبر(ص) بخواند، فریاد یا زهرا بلند می‌شود و اشک بر گونه‌ها جاری شده، همه بر این مصیبت اشک می‌ریزند به ویژه وقتی مداح از تنهایی حضرت علی (ع) می‌گوید.

رقص پرچم‌های عزا، بوی گلاب و اسپند و نور خورشیدی که از بلندای گنبد طلایی رنگ امام رضا (ع) می‌تابد، حال و هوای مراسم را دگرگون کرده است، جوانان پرچم‌دار آهسته و پرچم به دست به سمت خیابان به راه می‌افتند، با رخصت مداح، جمعیت همه به پرچم‌داران ملحق می‌شوند.

عشق به اهل بیت(ع)  به ویژه حضرت مادر همه را به خیابان کشانده تا برای عرض تسلیت به پابوس فرزند رئوفش امام هشتم (ع) بروند، همه دست‌هایشان را تا آسمان بلند کرده‌اند و فریاد یا فاطمه (س) و لبیک یا حسین سر می‌دهند.

چون شهیدان غرق در خون

در قسمت مردان، مداح از جمعیت می‌خواهد که این بیت را تکرار کنند:

چون شهیدان غرق در خون/ می‌روم تا انتقام سیلی مادر بگیرم

در طول مسیر همه با حزن و اندوه راه را طی می‌کنند، به نزدیکی حرم که می‌رسیم، گنبد و گلدسته‌ها شروع به خودنمایی می‌کنند، برمی‌گردم و به پشت سر نگاهی می‌اندازم، باورم نمی‌شود این همه جمعیت در این خیابان حضور داشته‌اند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.