محمد جواد ابطحی گفت: اروپایی‌ها در حالی INSTEX را که هیچ راهکار قابل قبولی در آن نیست به ایران پیشنهاد می‌دهند که صراحتا دوباره درخواست دیگری از کشورمان دارند. این اقدام اروپایی‌ها در واقع مقدمات برجام ۲ است. INSTEX درحالی ارائه شده که بیشتر همانند همان آبنباتی است که به بچه می‌دهند تا حواس او را از موضوع مهمی غافل کنند.

INSTEX در باغ سبزی است که درون آن خرابه‌ای بیش نیست

محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ساز و کار مالی ارائه شده از سوی اروپایی ها موسوم به INSTEX، اظهار داشت: هیچ یک از تعهداتی که قرار بود اروپایی ها در برجام به آن عمل کنند، محقق نشده است. مگر اروپایی ها برجام را امضا نکردند و مدعی نبودند که می خواهند برجام را اجرا کنند، پس چرا حالا می گویند برجام تمام شده و به دنبال ارائه کانال های مالی پوچ هستند.

ابطحی با انتقاد از شرط اروپا برای اجرای این کانال مالی در ازای تصویب FATF، گفت: اروپایی ها در حالی این کانال مالی را که هیچ راهکار قابل قبولی در آن نیست به ایران پیشنهاد می دهند که  صراحتا دوباره درخواست دیگری از کشورمان دارند. آنها می گویند باید FATF را بپذیرید تا ما برای کشورهای جهان سوم آفریقایی که قرار است در این ساز و کار مالی حضور داشته باشند، تصمیم گیری کنیم چه تعهدات و فروش محصولاتی را نسبت به ایران داشته باشند. این در حالی است که همین کشورهای آفریقایی نفت مورد نیاز خود را از ایران تهیه می کنند. این موضوع کجا با اصل عزت و قاعده نفی سبیل هماهنگی دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین تصریح کرد: چرا آقایان دولتی به خودشان نمی آیند و حقایق را نمی بینند. این اقدام اروپایی ها در واقع مقدمات برجام ۲ است. فرانسوی ها به صراحت اعلام کردند به دنبال توقف برنامه موشکی ایران هستند. بعید نیست اروپایی ها اجرای INSTEX را منوط به مذاکره موشکی و برجام ۲ قرار دهند تا از طریق این کانال مالی به اهداف خود درباره برنامه موشکی دست یابند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: مردم باید آگاه باشند. اروپایی ها درصددند از نظر اقتصادی سخت ترین تحریم ها را علیه کشور اعمال کنند تا مردم را تحت فشار بگذارند و از این طریق ما را وادار کنند تسلیم شویم و بگوییم هرچه شما بخواهید همان را انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: اروپایی ها چه تضمینی می دهند که با تصویب FATF، مسائل مربوط به کشورمان حل شود. این ساز و کار مالی درحالی پس از ۸ ماه ارائه شده که بیشتر همانند همان سرگرمی و آبنباتی است که به بچه می دهند تا حواس او را از موضوع مهمی غافل کنند. INSTEX همان در باغ سبزی است که از بیرون به ایران نشان داده می شود اما درون آن جز خرابه ای بیش نیست و در واقع با آن می خواهند ما را به باتلاقی بی سر و ته بیندازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.