یک نماینده مجلس با بیان اینکه صدور تکذیبیه بدون تحقیق در مورد وجود آنفلوانزای خوکی در کشور توسط مسئولان وزارت بهداشت غیر علمی و محل سئوال است، بر پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه از طریق مجلس تاکید کرد.

وجود مدارک آنفلوآنزای خوکی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، همایون هاشمی با بیان اینکه صدور تکذیبیه بدون تحقیق در مورد وجود آنفلوانزای خوکی در کشور توسط مسئولان وزارت بهداشت غیر علمی و محل سئوال است، بر پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه از طریق مجلس تاکید کرد و گفت: تکذیب این خبر با این شدت و حدت توسط وزارت بهداشت اقدامی غیرعلمی و نادرست بوده که محل سئوال و تامل است، چرا که باید در گام نخست به بررسی مدارک و مستنداتی که در این رابطه ارائه شده است، می‌پرداختند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: مستنداتی دارم دال بر وجود یک مورد فوت بیماری که مبتلا به آنفلوانزای خوکی بوده است که این موضوع به تایید پزشکان متخصص نیز رسیده است.

هاشمی به خانه ملت گفت: اینکه این بیمار مبتلا به آنفلوانزای سه‌گانه بوده که شامل پرندگان و خوکی می‌شود، کاملا محرز است و سوابق بیماری و اظهارنظر پزشکان مکتوب شده است، بنابراین اینکه دوستان در وزارت بهداشت در مسیر مدیریت خود به این موارد دست پیدا نمی‌کنند یا اگر با ملاحظاتی پنهان کاری می‌کنند، نشان می‌دهد که شرایط نامطلوبی بر حوزه سلامت حاکم شده است که بنده این موضوع را قطعا از طریق مجلس پیگیری خواهم کرد.

 محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفته بود که در حال حاضر آنفلوانزایی به نام آنفلوانزای خوکی در ایران نداریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.