رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت قیمت مسکن در کشور، تسهیلات این بخش باید حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.

میزان تسهیلات مسکن باید حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مشکلات کنونی بازار مسکن گفت: امروز بازار مسکن با مشکلات بسیاری مواجه است که مهمترین مشکل این بخش در شرایط کنونی افزایش چشمگیر قیمت ملک و خانه است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها در سال جاری قیمت مسکن در کلان شهر های کشور نسبت به سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش داشته که با این افزایش قیمت عملاً خانواده ها قادر به خرید مسکن نخواهند بود و مردم مجبور شده که به بازار رهن و اجاره روی بیاورند که این موضوع موجب افزایش غیر منطقی قیمت اجاره مسکن نیز شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه افزایش قیمت مسکن تنها به ضرر مردم و خریداران نبوده بلکه سازندگان و فروشندگان نیز متضرر شدند، امروز بازار مسکن دچار رکود تورمی شده که کاهش دریافت مجوز های ساخت و ساز گواه  این مسئله است.

رضایی کوچی گفت: تشدید رکود تورمی در بازار مسکن موجب کاهش میزان ساخت و ساز می شود، با توجه به اینکه بخش مسکن یکی از محرک های اصلی اقتصاد کشور است،  کاهش رونق این بازار به اقتصاد کشور نیز ضربه می زند.

وی با اشاره برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات مسکن افزود: به نظر من در شرایط کنونی تنها راهکار کوتاه مدت برای رونق گرفتن بازار مسکن، افزایش تسهیلات است، البته امروز وام های مسکن کم قدرت و پرهزینه بوده و باید شرایط برای افزایش تسهیلات و افزایش اثرگذاری آن فراهم شود.

رضایی کوچی ادامه داد: قطعاً با افزایش تسهیلات مسکن خانواده‌ها می‌توانند اقدام به خرید خانه های جدید کرده و عملا با این رویکرد بازار مسکن بار دیگر رونق خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من در شرایط کنونی تسهیلات مسکن باید حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد، زیرا امروز حداکثر تسهیلات حدود ۱۶۰ میلیون تومان است که با توجه به شرایط و قیمت ها وام باید حداقل حدود ۳۰۰ میلیون تومان شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.