البرز- ابوالقاسم پالیزگیر گفت: بزرگترین پروژه شهرستان ساوجبلاغ درحوزه آب، انتقال آب سد طالقان به تهران است که موجب می‌شود ۱۰ هزار نفر از مردم شهر جدید هشتگرد از نعمت آب برخوردار شوند.

بهره‌مندی مردم شهر جدید هشتگرد از نعمت آب با انتقال آب سدطالقان به تهران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ صبح امروز یکشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهرداری هشتگرد که همزمان با نهمین روز از ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه فجر ۱۶۲پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان اجرایی شد.

وی افزود: ‌در این پروژه ها ۶۸ پروژه توسط بخش دولتی و ۱۲ پروژه توسط شهرداری به بهره برداری رسیده است.

 پالیزگر با اشاره به اینکه بخش خصوصی در این شهرستان پیش‌رو انجام پروژه‌ها بوده است، ‌گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار ساوجبلاغ تفویض اختیار به فرمانداران برای توسعه و رونق شهر را بسیار موٽر دانست و گفت: بزرگترین پروژه این شهرستان، درحوزه آب، انتقال آب سد طالقان به تهران است که موجب می‌شود ۱۰ هزار نفر از مردم شهر جدید هشتگرد از نعمت  آب برخوردار شوند.

پالیزگیر از توقیف ۱۰۷ واحد حفاری غیر مجاز در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: در این خصوص رتبه اول در سطح کشور را کسب کرده ایم.

این مسئول با اعلام اینکه سه هزار واحد مسکن مهر در ساوجبلاغ صاحب برق شدند، عنوان کرد: اجرای طرح مخابرات و تامین شبکه اینترنتی در سطح شهرستان نیز انجام شده است.

فرماندار ساوجبلاغ از دو بانده شدن جاده پر خطر و حادثه‌ساز سهیلیه خبر داد و گفت: در این میان ۷۵ هکتار از اراضی دولتی نیز سنددار شدند.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف و حل مشکلات اراضی شهرک کوثر از دیگر اقداماتی است که مطالبه ده هزار نفری مردم بود.

پالیزگیر به احداث و تجهیز ۷ مدرسه در قالب ۹۶ کلاس درس اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی اقداماتی از قبیل تشکیل ستاد توسعه گلخانه‌ها، صدور مجوز ۳۲۰ هزار متر مربع گلخانه، توسعه آبیاری تحت‌فشار در سطح ۷۵۰ هکتار و توسعه کشت‌های متراکم و فشرده در باغات میوه و گیاهان داروئی ویژه در سطح ۹۵ هکتار انجام شده است.

 وی افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۱۴ پروژه کشاورزی با اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اشتغال‌زایی برای ۱۷۵ نفر به صورت مستقیم منجر شده است.

فرماندار ساوجبلاغ به حوزه صنعت و بخشودگی جرائم ۱۱۹ کارگاه و کارخانه با بیش از سه میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزشی نیز افتتاح سالن ورزشی کوشک زر با حضور وزیر کشور انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: ۶ عدد چمن مصنوعی در شهر گلسار، ورزشگاه شهید جوینی، روستای کردان، روستای عباس‌آباد بزرگ، روستای عباس‌آباد کوچک و رامجین افتتاح شد.

پالیزگیر خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار نفر در حوزه بیمه سلامت و ۴۰ هزار نفر در حوزه بیمه روستایی توسط دولت ارائه خدمات شده است.

وی به راه اندازی بازار الکترونیک  در شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود: آغاز عملیات تنها و اولین پروژه دهکده سلامت کشور در ساوجبلاغ انجام خواهد شد و تا کنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی همراه بوده است.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه آغاز پروژه مهم مرمت مجموعه تاریخی ینگه امام با همکاری اداره میراث فرهنگی و مجموعه یونسکو اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه انتقال و جمع‌آوری فاضلاب به طول هشت کیلومتر و انجام مرحله دوم تصفیه‌خانه شهر جدید هشتگرد در حوزه آب و فاضلاب انجام شده است.

 پالیزگیر با اعلام اینکه جذب بیش از سه هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۷۵۸ پروژه و ایحاد شغل چهار هزار و ۷۰۱ نفری صورت گرفته است گفت: در این میان بهره‌برداری از ۱۳ پروژه صنعتی دیگر نیز انجام شد که اعتبار صرف شده ۲۷۸ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود و برای ۵۳۶ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی افزود:  بیش‌از ۵۰ درصد اعتبار تسهیلات اقتصاد مقاومتی استان البرز توسط شهرستان ساوجبلاغ جذب شده است.

پالیزگیر به جذب ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای ۱۱۵ طرح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ‌در این خصوص بالا ترین رتبه را از آن خود کرده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.