مازندران- در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پروژه های شهرداری قائمشهر از جمله سایت بی خطرسازی زباله های عفونی و پل های شهید عباسپور و شهرک شاه بابایی به بهره برداری رسید.

سایت بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی شهرداری قائمشهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با حضور سید علی ادیانی راد نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ، شهردار، اعضای شورای شهر قائمشهر و مسولین شهرستانی، ظهر امروز سایت بی خطرسازی زباله های عفونی، پل شهید عباسپور و پل شهرک شاه بابایی به بهره برداری رسید و کلنگ احداث ساختمان شماره ۲ شهرداری به زمین زده شد.

شهردار قائمشهر در مراسم بهره برداری از این پروژه ها با اعلام اینکه برای راه اندازی سایت بی خطرسازی زباله های عفونی با همکاری بخش خصوصی یک میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: ظرفیت این سایت ۲ تن زباله در روز است درحالیکه زباله های عفونی قائمشهر روزانه ۵۰۰ کیلوگرم است.

بهمن معین پور با اشاره به اینکه سایت بی خطرسازی زباله های عفونی قائمشهر قابلیت پوشش زباله های شهرهای همجوار را نیز دارد، اضافه کرد: درصورت وجود زباله های بیشتر امکان افزایش ظرفیت این سایت وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای احداث پل شهید عباسپور بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، مشخصات فنی این پل را ۳۲ متر طول و ۲۱ متر عرض عنوان کرد و گفت: این پروژه در مدت ۲۳ ماه به بهره برداری رسید.

شهردار قائمشهر با اشاره به بهره برداری پل شهرک شاه بابایی به عرض ۱۰ متر و طول ۵ و نیم متر و هزینه ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: ساختمان شماره ۲ شهرداری در ۸ طبقه با زیربنا ۳۹۰۰ مترمربع تا پایان سال آینده در پارک شهید روح الهی به بهره برداری خواهد  رسید.

معین پور با اشاره به اینکه وجود نخاله های فراوان در زمین نساجی شماره ۲ موجب بروز آسیب های اجتماعی متعددی شده بود، افزود: با جمع آوری نخاله های موجود، بهسازی و تعریض خیابان های اطراف صورت گرفت و یک خیابان ۲۰ متری نیز احداث گردید تا از بار ترافیکی خیابان کارگر کاسته شود.

شهردار قائمشهر از عدم حضور برخی از مدیران در آیین افتتاحیه پروژه های شهرداری گلایه و تاکید کرد: از اقدامات شهرداری همه دستگاه های اجرایی بهره مند می شود و انتظار بود با حضورشان، حمایت مان کنند.

کارخانه نساجی واگذار نمی شود

همچنین رئیس شورای شهر قائمشهر از دریافت ۳ هکتار قدرالسهم شهرداری از زمین نساجی خبر داد و با اشاره به اینکه بازگشایی کنارگذر رودخانه سیاهرود نیمه کاره است، گفت: تکمیل کنارگذر این رودخانه در دستور کار شورا قرار دارد.

عباس صالح زاده درباره وضعیت کارخانه نساجی شماره یک با اعلام اینکه در رابطه با منافع مردم با هیچ کس معامله نخواهیم کرد، افزود: کارخانه نساجی شماره یک در مالکیت شهرداری بوده و به هیچ عنوان واگذار نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه در حال حاضر وضعیت خوبی داشته و برای فروش محصولاتش درصدد انعقاد قرارداد با آرامستان بهشت زهرا تهران هستیم.

رئیس شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه مواد اولیه موردنیاز کارخانه و تولیدات آن را مدیریت کردیم، خاطرنشان کرد: بدهی های کارخانه بروز شده و ۲۵۰ کارگر تحت پوشش کارخانه در حال حاضر مشکل خاصی ندارند.

صالح زاده از محیط زیست و نظام پزشکی قائمشهر خواست با سایت بی خطرسازی زباله های عفونی همکاری داشته باشند و زباله های عفونی شهر را در اختیار این سایت قرار دهند تا سرمایه گذار متضرر نشود.

وی با اعلام اینکه این سایت با درخواست سازمان نظام پزشکی و پس از یکسال و نیم به بهره برداری رسید، از عدم حضور متولیان نظام پزشکی در بهره برداری از این پروژه گلایه کرد.

صالح زاده با تاکید بر اینکه اقدامات توسعه ای باید در زمان کوتاه تری به بهره برداری برسد، از راه اندازی کمیسیون سرمایه گذاری در شورای شهر و معاونت سرمایه گذاری در شهرداری خبر داد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.