ساکنان رقه سوریه روز گذشته با برگزاری تظاهرات علیه نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا، اعتراض خود را به حضور نیروهای خارجی اعلام کردند.

پرچم‌ آمریکا و فرانسه در شمال سوریه به آتش کشیده شد

 به گزارذش گروه بین الملل قدس آنلاین، ساکنان شهر «رقه» سوریه بار دیگر اعتراض خود را علیه حضور شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و نیروهای خارجی حاضر در این شهر اعلام کردند.

خبرنگار «اسپوتنیک» از رقه گزارش داد که دو نفر از عناصر امنیتی نیروهای دموکراتیک موسوم به نیروهای «آسایش» یکشنبه (روز گذشته) کشته و چهار نفر از آنان نیز زخمی شدند.

این افراد در پی انفجار دو بمب دستی که افراد نقاب‌دارِ سوار بر موتور سیکلت به سمت آنان پرتاب کردند، کشته و زخمی شدند.

این انفجار در اطراف ورزشگاه «الاسود» رقه رخ داد. دو روز پیش نیز یک انفجار در نزدیکی همین ورزشگاه، مقر نیروهای آسایش را هدف قرار داد.

در پی این انفجار، شش نفر کشته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند. نیروهای دموکراتیک هم در واکنش به این انفجار، شمار نیروهای آسایش را افزایش دادند.

روز گذشته یک گشتی متعلق به نیروهای دموکراتیک در پی انجفار یک بسته انفجاری در میدان «النعیم» در مرکز رقه منهدم شد که در پی آن، دو نیروی دموکراتیک کشته شدند.

یک گشتی نیروهای دموکراتیک نیز در روستای «ابوقبر» واقع در جنوب شهر «سلوک» (شمال رقه) منفجر شد که بر اثر آن، یک نفر کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.

در کنار این انفجارها، ساکنان رقه به نیروهای دموکراتیک هشدار دادند که باید صدها تن از افراد بازداشتی خود را آزاد کنند. این افراد، به خاطر اعتراض به رفتارهای نیروهای دموکراتیک، بازداشت شده بودند.

در همین ارتباط، خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که ساکنان و عشایر رقه و دیرالزور روز گذشته پرچم‌های فرانسه و آمریکا را به آتش کشیدند و بار دیگر درخواست خروج «نیروهای اشغالگر آمریکا و فرانسه از سوریه و توقف مداخله خارجی در امور داخلی آن –تحت هر بهانه‌ای-» را مطرح کردند.

این افراد در جریان تظاهرات و اعتراضات خود تأکید کردند که «ارتش عربی سوریه، تنها حامی و ضامن تمامیت [ارضی] سوریه و امنیت ملت» این کشور است.

ساکنان این مناطق تأکید کردند که مصمم هستند با اشغالگری آمریکا و همه نیروهای خارجی که در سوریه به صورت غیر قانونی حضور دارند، مقابله کنند و با همکاری ارتش سوریه آنان را بیرون برانند.

این افراد از دولت سوریه خواستند، پلهایی را که نیروهای آمریکایی تخریب کردند، بازسازی کنند.

رقه از مارس ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۱۴ در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره قرار داشت و پس از آن، داعش آن را اشغال کرد و این شهر را «پایتخت خلافت» خودخوانده خود قرار داد.

شبه نظامیان کُرد با همکاری ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در اکتبر ۲۰۱۷ با داعش به توافق رسیدند و عناصر این گروه به دیرالزور انتقال یافتند و نیروهای کُرد بر آن مسلط شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.