رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: امروز بهره‌گیری از اندیشه و فکر هنرمندان پیشکسوت امری ضروری است و از تمامی اساتید عرصه هنر انقلاب می‌خواهم که ما در مسیر درست پرورش هنرمند انقلابی راهنمایی و همراهی کنند.

ضرورت بهره‌گیری از فکر و هنر پیشکسوتان برای پرورش جوان هنرمند انقلابی

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام الله دهه فجر، جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان خراسان رضوی در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی، نمایش و شعر و ادب فارسی در حوزه هنری خراسان رضوی گردهم آمدند و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

میثم مرادی بیناباج، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در این برنامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ مکتب، اندیشه و انقلابی تا در قالب هنر نگنجد ماندگار نمی‌شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلابی مردمی بود و تمامی اقشار جامعه در جریان پیروزی آن حضور  داشتند اما این هنرمندان هستند که می‌توانند با هنر خود کاری کنند تا دیگران درباره انقلاب ما بدانند و برای آیندگان ما ماندگار شود.

وی افزود: سابقه حوزه هنری نیز به روزهای آغازین انقلاب برمی‌گردد. «کانون نهضت فرهنگی اسلامی» در آن روزها شکل گرفت و مدتی بعد تحت عنوان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به کار خود ادامه داد.

مرادی با بیان اینکه استان خراسان از اولین استان‌هایی بود که حوزه هنری در آن شکل گرفت، گفت: هنرمندان خراسانی هسته اولیه این نهاد را تشکیل دادند و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در عمر بیش از سه دهه خود شاهد حضور و نقش آفرینی چهره‌های هنری بسیاری بوده است.

وی تصریح کرد: حوزه هنری میراث‌دار هنرمندان پیشکسوت است که ما باید شنونده خاطرات و پیرو راه آن عزیزان باشیم و خوشحالم که امروز از دیوار مفاخر حوزه هنری خراسان رضوی رونمایی می‌کنیم که تصویر از جمعی از هنرمندانی که آبروی هنر استان و هویت مجموعه حوزه هنری هستند، را نشان می‌دهد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز بهره‌گیری از اندیشه و فکر پیشکسوتان امری ضروری است و من از شما اساتید می‌خواهم که ما را برای نشان دادن مسیر درست به جوانان در راستای پرورش هنرمندان طراز انقلاب اسلامی‌، همراهی کنید.

خوانش بخشی از کتاب «حورا» درباره زندگانی حضرت زهرا(س) توسط سعید صادقی، بازیگر جوان تئاتر و قرائت قطعه شعری که به شهید مرتضی خورشاهی و خواهر مجاهد و بزرگوار ایشان، تقدیم شده است بخش بعدی برنامه بود. همچنین نقالی استاد حسین مقدم، همراه و زینت‌بخش قسمت‌های مختلف این شب خاطره بود. 

بخش بعدی این برنامه، به خاطره‌گویی هنرمندان پیشکسوت از جریان پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه‌های مردم مشهد اختصاص داشت. استاد محمد نیک، شاعر خراسانی، با اشاره به اینکه در آن روزها همراه با پدرم که ایشان نیز شاعر و مداح بودند و در انجمن‌های ادبی شرکت می‌کردم، خاطراتی از شاعران انقلابی به ویژه مرحوم استاد غلامرضا قدسی را بیان کرد. 

ملتخواه، علی خالقی، نقاش باسابقه و محسن مصطفی‌زاده از پیشکسوتان تئاتر مشهد از دیگر هنرمندانی بودند که خاطرات جذاب و شنیدنی خود را در این نشست صمیمانه بازگو کردند همچنین استاد غلامرضا سالم دبیر هنری دومین دوره رویداد «چله نمایش ما» با بیان خاطره‌ای یاد هنرمندان شهید مسعود سهیلی، غلامرضا شکری و رضا قلمدست را گرامی داشت.

«نقلی از انقلاب» بخش دیگر این برنامه بود که در آن محمد جهانپا، از هنرمندان جوان تئاتر خراسان، به نقالی وقایع دی ماه ۵۷ در مشهد به عنوان برگ زرینی از حماسه آفرینی مردم انقلابی و لکه ننگی بر پیشانی خاندان منحوس پهلوی پرداخت.

در پایان این شب خاطره، از دو اثر نقاشی از وقایع انقلابی در شهر مشهد اثر استاد انفرادی و استاد اعلم با حضور جمعی از هنرمندان صاحب‌نام و باسابقه خراسان، محمد جواد استادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی مشهد و میثم مرادی رییس حوزه هنری خراسان رضوی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.