فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: با تلاش نیروهای مرزبانی از ابتدای امسال، ۲۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

۲۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار ماشاء الله جان نثار اظهار داشت: خراسان رضوی جزو ۱۶ استان مرزی کشور است و سومین استان دارای مرزهای طولانی کشور است؛ برای مثال ما صرفا ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان هستیم.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه چهار دروازه فعال باجگیران، لطف آباد، سرخس و دوغارون را در خراسان رضوی داریم گفت: دروازه دوغارون نقطه صفر مرزی است و خوشبختانه دارای نقاط مرزی بسیار امنی در استان خراسان رضوی هستیم. دوغارون به تنهایی روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ ترانزیت دارد و یکی از پرترددترین دروازه‌های رسمی کشور است.

سردار جان نثار با اشاره به اینکه حفاظت و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف مرزبانی است گفت: مرز هم فرصت است و هم تهدید و خوشبختانه در خراسان رضوی، مرزها فرصت مناسبی را برای فعالیت اقتصادی و تجاری فراهم کرده است و خوشبختانه امنیت پایداری در مرزهای استان داریم و روز به روز نیز این مسئله تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر نیز یکی دیگر از دستور کارهای مرزبانی کشور و استان است. افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیاست و اما اجازه ورود مواد مخدر را نمی‌دهیم و اگر هم وارد شود بلافاصله برخورد می‌کنیم و برای مثال در سال جاری و از ابتدای سال حدود ۲ هزار و ۴۰۰ کیلو مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌ایم.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مقابله با ورود کالای قاچاق نیز یکی دیگر از اولویت‌ها و دستورکارهای مرزبانی خراسان رضوی است تصریح کرد: از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کرده‌ایم که همه اینها جاسازی شده بوده است و قریب یکصد میلیارد ریال کالای قاچاق نیز در ورود و خروج کشف شده است.

سردار جان نثار با اشاره به ماموریت ملاقات‌های مرزی جهت استیفای حقوق مرزنشینان و حقوق دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال قریب به ۳۰۰ ملاقات مرزی داشته‌ایم و با مرزنشینان نیز تعاملات بسیار خوبی داشته‌ایم و مرزبانی و مرزنشینان در این زمینه دارای تعامل مناسبی هستیم.

سردار جان نثار بیان کرد: به تمام ترددهای ورود و خروج نظارت و کنترل داریم و قریب به ۲۰۰ هزار خودروی ترانزیتی امسال ورود داشته‌ایم و به همین میزان نیز خروج داشته‌ایم و در این حوزه مرزبانی ورود دارد و ورود هر نوع خودرو و یا تبعه‌ای را مرزبانی در بدو ورود کنترل می‌کند و البته بخشی را نیز گمرک کنترل می‌کند و این مهم جزو فعالیت‌هایی است که کمتر دیده می‌شود و مغفول است.

وی ادامه داد: سه هنگ در شهرستان‌های درگز و سرخس و تایباد داریم که ۸ شهرستان مرزی را شامل می‌شود؛ در سال‌های اخیر به دنبال کنترل و پایش تصویری و اپتیکی هستیم و با تخصیص اعتبارات در حال حاضر حدود ۱۰۰ کیلومتر از مرزهای استان به این تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی مجهز هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم در بحث کنترل الکترونیکی و اپتیکی در مرزهای خود قدم‌های بیشتری را برداریم.

سردار جان نثار با اشاره به اینکه مرزبانی از ورود و خروج اشخاص غیرمجاز جلوگیری می‌کند تصریح کرد: عبور غیرمجاز را زیر نظر داریم و با متخلفان در این حوزه از سوی مرزبانی برخورد و متخلفان دستگیر می‌شوند.

وی با اشاره به بودجه‌های انسداد مرزی تاکید کرد: این اعتبارات کلان است و از مرکز پیگیری می‌شود و اخیرا نیز جلساتی با استاندار جدید خراسان رضوی صورت گرفته و خوشبختانه ایشان نخستین سفرهای خود را نیز از مرزهای استان آغاز کردند و جلساتی نیز با نمایندگان مجلس در این زمینه داشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: پیگیر هستیم با سرعت بیشتری در حوزه تخصیص تجهیزات الکترونیکی با اولویت مرزهای افغانستان ورود داشته باشیم؛ اکنون نیز تجهیزات پیشرفته خوبی داریم و درصدد تقویت این مسئله هستیم و قطعا این مسئله در کیفیت فعالیت مرزبانی و افزایش اطمینان و کنترل نقش بارزی دارد.

سردار جان نثار عنوان کرد: در حوزه حفاظت از برخی از منابع استان مانند سد دوستی، چاه‌های گاز در سرخس و خانگیران و معادن و کارخانجات فولاد و گندله سازی سنگان نیز مرزبانی فعالیت دارد و در برخی شهرستان‌ها مانند سرخس، درگز و کلات نیز در قالب یک فعالیت تلفیقی با نیروی انتظامی دارای پاسگاه مرزی هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.