ایرج معزی با بیان اینکه عمر مفید آسفالت های تولیدی کارخانه های شهرداری تهران ۱۰ سال است، گفت: برای افزایش عمر آسفالت به استفاده از زیرسازی بتنی روی آورده ایم.

عمر مفید آسفالت ۱۰سال است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ایرج معزی در حاشیه افتتاحیه دهمین نمایشگاه قیر، آسفالت، سیمان و مشتقات وابسته در جمع خبرنگاران گفت: یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی در شهر تهران، آسفالت است و قیر نیز یکی از مهمترین مواد اولیه تولید آسفالت به شمار می رود که اهمیت استفاده از فناوری های نوین در تولید این محصولات را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که آسفالت با کیفیت مناسب را در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهیم، گفت: از همین رو از تکنولوژی های جدید در تولید قیر آسفالت استفاده می کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: سالانه یک میلیون تن آسفالت در شهر تهران مصرف می کنیم که بخش بزرگی از منبع تامین این میزان آسفالت کارخانه های اختصاصی شهرداری تهران و بخشی دیگر از کارخانه های خصوصی برآورد می شود.

معاون شهردار تهران عمر مفید آسفالت های مصرفی در سطح شهر را ۱۰ سال عنوان کرد و افزود: اما برای رسیدن به این میزان عمر مفید نیاز به اصلاح زیرسازی برخی معابر شهری داریم.

معزی تصریح کرد: قیمت قیر در سال جاری افزایش یافت به همین دلیل برای کاهش مصرف قیر به استفاده از تکنولوژی های جدید در زیرسازی معابر روآورده ایم که نمونه آن استفاده از بتن در زیرسازی بخش انتهایی بزرگراه صیاد شیرازی در تهران است اما تاکنون در سطح شهر تهران رویه بتونی برای معابر نداشته ایم.

وی در پاسخ به پرسش  خبرنگار درباره محل تامین قیر مصرفی در شهرداری تهران گفت: برخی از قیر مورد نیاز را از بورس کالا و بخشی دیگر را خریداری می کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.