حسن رسولی گفت: براساس قانون دست‌فروشی به عنوان یک شغل مزاحم و موجب سدمعبر دانسته و شهرداری باید به این پدیده به عنوان یک عمل نابهنجار شهری برخورد کند.

شهرداری باید با دست‌فروشی و سدمعبر به عنوان یک پدیده نابهنجار برخورد کند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در بررسی طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران در مخالفت با این طرح اظهار داشت: قانون دست‌فروشی به عنوان شغل مزاحم و عاملین به این امر مزاحم را مسبب به سدمعبر دانسته است و این قانون ۵ دهه قبل به تصویب رسیده و شهرداری با این پدیده به عنوان یک عمل نابهنجار شهری باید برخورد کند. 

وی افزود: از طرفی صاحبان مشاغل دارای پروانه کسب از اتحادیه مربوطه باید مجوز لازم را دریافت کنند و شهرداری تهران نیز به این دلیل عوارض کسب و پیشه دریافت می‌کند و یکی از محل‌های درآمدی شهرداری همین عوارض کسب و پیشه است. 

رسولی افزود: برای دارندگان مشاغل مالیات سالیانه منظور شده است و بنابراین قانون شهرداری اجازه نمی‌دهد که با پدیده دست‌فروشی به عنوان یک شغل قانونی برخورد کند. 

خزانه‌دار شورای شهر تهران افزود: نباید اعضای شورای شهر در اموری که مغایرت با قانون دارد مداخله کند و نباید به صورت توهم مواردی را به تصویب برسانیم که موجب به هم ریختن نظم و انضباط شهری شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.