تعداد یک میلیون ورقه اوراق منعت هواپیمایی ماهان از امروز برای مدت سه روز کاری به منظور استفاده از منافع ناشی از قراردادهای اجاره در فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

آغاز پذیره نویسی دومین اوراق منفعت بخش خصوصی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، یک میلیون ورقه اوراق منفعت به ارزش یکصد میلیارد تومان با نرخ سود سالانه ۱۶ درصد از امروز سه شنبه ۲۳ بهمن ماه برای مدت سه روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیره نویسی می‌شود.

این اوراق دومین اوراق منفعت بخش خصوصی است که طی ۱۰ روز گذشته از سوی شرکت مدیریت دارایی مرکزی مجوز پذیره نویسی دریافت کرده است.

حدود شش روزکاری قبل، برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور پذیره‌نویسی یک هزار میلیارد تومان اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند از طریق فرابورس به مدت سه روز کاری انجام شده بود.

پیش از این نیز دولت در این بازار اقدام به پذیره نویسی سه هزار میلیارد تومان اوراق صکوک منفعت بر روی منافع ۱۰۰ درصد سود ویژه سهم دولت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ۱۰۰ درصد سود ویژه سهم دولت در شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت و ۷۸ درصد سود ویژه سهم دولت در شرکت ملی گاز ایران-(مادر تخصصی) کرده بود. ارزش منافع مبنای انتشار در این اوراق برابر با ۵ هزار و یکصد میلیارد تومان بود.

به گزارش فارس پذیره نویسی اوراق منفعت هواپیمایی ماهان از سوی شرکت واسط مالی خرداد یکم به عنوان ناشر و شرکت تأمین سرمایه نوین به عنوان متعهد پذیره نویسی این اوراق انجام می‌شود که بانک تجارت ضامن نقوشوندگی آن خواهد بود.

شرکت هواپیمایی ماهان با سرمایه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه انجام پروازهای داخلی، خارجی، برنامه ای و چارتر به منظور جابه جایی مسافر، بار و پست و همچنین ارائه خدمات جانبی، انجام عملیات و خدمات هوایی و فرودگاهی،اعم از زمینی و هوایی، ارائه خدمات مسافر و بار و خدمات فرودگاهی درکلیه فرودگاه‌های داخل و خارج از کشور، تعمیر و نگهداری هواپیما و وسایل هوانوردی و تجهیزات ذیربط با رعایت قوانین مربوطه، ارائه خدمات فنی، مهندسی، تدار ات، تعمیر و نگهداری و انجام تعمیرات کلیه رده‌های تعمیراتی از خط پرواز تا تعمیرات اساسی انواع هواپیما، ایجاد مراکز آموزشی مورد نیاز به منظور ارائه خدمات آموزشی و برگزاری دوره آموزش خلبانی شامل آموزش تئوری و پروازی با شبیه ساز پروازی و اشاعه فرهنگ هوانوردی و سایر امور بازرگانی و خدمات مجاز و مرتبط با موضوع شرکت عنوان شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.