همدان- رضا عباسی گفت: ایجاد زنجیره تولید نقش مهم و موثری در افزایش بهره‌وری خاک و تحقق اشتغال پایدار در کشاورزی استان داشته است.

کشاورزان همدان ۱۲ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی اجرا کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رضا عباسی رییس سازمان تعاون روستایی همدان، اظهار کرد:  امسال ۱۲ هزار هکتار کشاورزی حفاظتی برای محصولات کشاورزی مانند کلزا، گندم و جو در استان اجرا شد که روش کاشت حفاظتی محصول برای برخی به صورت بهاره بود.

عباسی گفت: زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی در مساحت ۱۱ هکتار با سرمایه ای ۱۹۰ میلیارد ریال اجرا شد. تویسرکان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو دارد.

وی افزود: ایجاد زنجیره تولید در کشاورزی  الگوی موفقی برای بقیه محصولات کشاورزی است؛ به دلیل موفقیت  روش کشاورزی حفاظتی و زنجیره ای، مرغداران و دامداران استان هم در پی تحقق این روش در تولید گوشت و مرغ هستند.

رییس سازمان تعاون روستایی همدان با یادآوری اینکه اکنون ۲۹۰ تشکل بخش کشاورزی در استان داریم، ادامه داد: ارتقا بهره وری در کشاورزی شاخصه اقتصاد مقاومتی است که روش اقتصادی بهره وری در کشاورزی استفاده بهینه و ارتقای مواد اولیه تولید در کشاورزی و دامداری و غیره است.

وی گفت: همچنین امسال ۵ هزار هکتار کشت پاییزه با مشارکت مستقیم کشاورزان در استان همدان موجب ارتقای بهره وری محصول و منابع آبی و خاکی استان شد.

رییس سازمان تعاون روستایی همدان اظهار کرد: ایجاد زنجیره تولید، بهره مندی از کشاورزی حفاظتی بر توسعه کشاورزی استان موثر بود و امسال افزون بر آن ۱۶هزار تن بذر گندم و جو اصلاح شده هم برای تحقق ایجاد زنجیره تولید و کشاورزی حفاظتی در استان توزیع شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.