سرپرست دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای مرکز خراسان رضوی گفت: طی چند روز گذشته بیش از ١٠مورد حساب یارانه ای افراد مورد سواستفاده قرار گرفت.

کلاهبرداری رایانه‌ای از حساب‌های یارانه‌ای

به گزارش قدس آنلاین قاضی حقدادی  با اعلام این خبر اظهار کرد: بیش از ده مورد طی دو روز گذشته با این روش مورد سوء استفاده قرارگرفتند که خوشبختانه با اقدام فوری در ساعات تعطیل تمامی حساب‌های متهمان مسدود و بیش از ۱۵۰ میلیون تومان توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: با اقدام فوری دادستانی کل کشور به محض ارسال پیامک انبوه سایت مربوطه با فوریت مسدود و حسب شکایات متعدد در دادسرای ویژه فضای مجازی مشهد موضوع در دستور کار مرکز واکنش سریع جرایم رایانه ای استان قرار گرفت.

سرپرست دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای مرکز خراسان رضوی ادامه داد: فورا تمام حساب‌های بانکی متهمان شناسایی شده مسدود و ۱۵۰ میلیون تومان توقیف گردید که  این ۱۵۰ میلیون تومان نشانه فراوانی و گستردگی عملیات مجرمانه متهمان دارد و پیش بینی بنده این است که  حداقل ۱۵۰ نفر شاکی در شهرهای متفاوت  در این خصوص وجود داشته باشد.

وی افزود: روش کار به این نحو بوده که متهمان با ساخت صفحه اینترنتی جعلی بانام www.Yaranehe.com و ارسال پیامک بصورت انبوه حاوی متن ارعابی به همراه آدرس سایت جعلی  افراد را به سایت و صفحه جعلی راهنمایی کرده و متاسفانه شهروندان  با سهل انگاری زیاد و بنا بر اعتماد نابجا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد می کردند که پس از این ، تمامی اطلاعات بانکی به دست متهمان رسیده و آنها با استفاده از اطلاعات بانکی اقدام به برداشت وجوه از حساب ایشان می کردند، این رفتار متهمان تحت عناوین جعل رایانه‌ای و کلاهبرداری رایانه‌ای قرار گرفته که دارای مجازات حبس و جزای نقدی و رد مال می‌باشد.

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان خراسان رضوی در توصیه به شهروندان گفت: به هیچ وجه به پیامک‌های این چنینی و سایت‌هایی که از آنها اطلاعات بانکی درخواست می‌کنند براحتی اعتماد نکنند و اصالت و واقعی بودن آنها را از بانک مربوطه یا مرجع ذی‌صلاح سوال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آخر اینکه شهروندان برای خود دوحساب تعریف کنند یکی حسابی که وجوه سپرده و حقوق  آنها در آن باشد و آن حساب فاقد رمز دوم و حتی الامکان فاقد کارت عابر بانک باشد و حساب دوم نیز بعنوان حساب مالی روزانه که بایستی در این حساب به میزان نیاز روزمره وجه قرارداده و موجود باشد که در صورت وقوع جرم، میزان ضرر و زیان آنان خیلی ناچیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.