نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دست‌های پشت پرده واردات سبب شده تا دومین کارخانه ژلاتین کشور تعطیل شود.

 دست‌های پشت پرده واردات، کارخانه ژلاتین مشهد را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه ژلاتین در مشهد اظهار داشت: امروز بازدیدی از کارخانه ژلاتین آریا داشتم، این مجموعه زمانی فعال بوده و در مساحت ۴ هکتار تاسیس شده و ظرفیت ۲ هزار تن تولید ژلاتین در کشور دارد.

وی افزود: ژلاتین ماده ای پرمصرف در صنایع غذایی و لبنیات، شیرینی‌ها، پاستیل‌ها و داروها است و مصارف صنعتی نیز دارد، ۶ هزار تن ژلاتین در طول سال در کشور مصرف می‌شود و کارخانه ژلاتین مشهد و قزوین نیمی از ژلاتین کشور را تامین می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلایل مختلفی که ریشه در جریانات پشت پرده واردات دارد و آسیب زیادی به اقتصاد کشور زده است، کارخانه‌ای با بیش از ۲ سال فعالیت تعطیل شده، با وضعیت نگران کننده‌ای مواجه است و تلاش داریم که این کارخانه مجدد راه‌اندازی شود.

پژمانفر بیان کرد: این کارخانه که متولی آن سازمان همیاری‌ها است، با توجه به نوسانات قیمت ارز و واردات ژلاتین مشکلات زیادی دارد، اما راه‌اندازی این کارخانه توجیه اقتصادی خوبی برای کشور دارد.

وی عنوان کرد: این کارخانه به مزایده گذاشته شده است؛ با توجه به تعطیلی آن، قیمت‌گذاری در این مزایده ضرر و زیان فراوانی به بیت‌المال وارد می‌کند، بنابراین باید مسؤولان نسبت به آن اجتناب کنند و جلوی مزایده را بگیرند.

نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا این کارخانه با توجه به نیاز کشور مجدد راه‌اندازی شود و اگر سازمان همیاری‌ها موافقت کند، می‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

پژمانفر اظهار داشت: ژلاتین از محصولات ضروری است که به دلیل ظرفیت مصرفی که در کشور نسبت به این ماده غذایی و دارویی وجود دارد باید این کارخانه نیز راه‌اندازی شود تا تولید ژلاتین کشور را در کنار کارخانه قزوین تامین کند، از طرفی می‌توانیم در افقی روشن جلوی واردات آن را بگیریم و به عنوان برندینگ تولید ژلاتین حلال را در کشورهای اسلامی مدیریت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.