رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت : سکونتگاه های غیر رسمی نشان دهنده عقب ماندگی ما در رسیدگی به نیاز مردم است که اگر ما به عنوان مسئولین نیاز ها را پیش بینی می کردیم این معضل ایجاد نمی‌شد.

سکونتگاه های غیر رسمی نشان دهنده عقب ماندن از رسیدگی به نیاز مردم است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری افزود: وظیفه حاکمیت رسیدگی به نیاز مردم است اگر ما به نیاز مردم در همه ابعاد ازجمله اسکان و اشتغال پاسخ ندهیم مردم راهی برای رسیدن به خواسته‌ها پیدا می کنند و مطمئنا منتظر ما نخواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه  موضوع حاشیه شهر مشهد  می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت گفت:  موضوع حریم هم می تواند به عنوان یک فرصت قلمداد شود و هم می تواند یک تهدید باشد.
مدیرکل اسبق سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر ما گذشتگان را نقد می‌کنیم که چرا آینده نگری نکردند، آیندگان نیز می توانند ما را نقد کنند که به این موضوع اهمیت نداده ایم.
وی با اشاره به افزایش رشد مهاجرت به روستاهای حاشیه‌ای مشهد افزود :  آنچه در گذشته در سکونتگاه های غیر رسمی اتفاق می افتاد به این صورت بوده است که مهاجرت از روستاها به حاشیه شهر و سپس به مرکز شهر صورت می گرفت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورا ادامه داد: در حال حاضر بخش بزرگی از جمعیت به روستاهای هم جوار مشهد می‌آیند و سپس وارد حاشیه شهر می شود.
وی عنوان کرد : شورا به‌صورت جدی عزم خود را برای رفع مشکلات ناشی از حاشیه شهر مشهد جزم کرده است و از ارائه هیچ امکاناتی در این راستا دریغ نخواهد کرد.
حیدری در پایان خاطر نشان کرد : اکنون برخی مهاجرت ها به صورت هدفمند در حال رخ دادن است که این نوع مهاجرت ها چالش های سیاسی و امنیتی برای شهر ایجاد می کند و این ها نگران کننده است؛ مدیریت این مهاجرت ها بسیار حائز اهمیت است چراکه مسائل جدی برای شهر ایجاد خواهد کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.