خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: با توجه به همجواری استان با کشور ترکمنستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز، باید برای استفاده از این ظرفیت و حضور در بازار ترکمنستان تلاش‌های جدی انجام شود.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی، در دیدار سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در بجنورد برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به دنبال معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی باشیم.

وی اظهار داشت: این همایش باید با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف برگزار شود.

وی به همکاری وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان می‌تواند در معرفی بازار هدف محصولات ما و کشورهای هدف مناسب جذب سرمایه گذاری خارجی موثر باشد.

شجاعی هم چنین به همجواری استان با کشور ترکمنستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز اشاره کرد و گفت: باید برای استفاده از این ظرفیت و حضور در بازار ترکمنستان تلاش های جدی انجام شود.

احمد شنوایی سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه بجنورد نیز به سیاست جدید این وزارتخانه با عنوان دیپلماسی اقتصادی و اولویت روابط با همسایگان اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایندگی آماده همکاری با دستگاه های مختلف و بخش خصوصی برای پیگیری حضور و مبادلات تجاری آنان در کشورهای همسایه و دیگر کشورها است.

وی هم چنین آمادگی این نمایندگی را برای دایرکردن بخش صدور روادید در فرودگاه بجنورد درصورت راه اندازی پروازهای بین المللی در آن اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.