مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع سیل، برف و کولاک در ۲۲ استان کشور، گفت: دو نفر به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داده و ۵ نفر مفقود شدند.

۲ کشته و ۵ مفقود درپی وقوع سیل در کشور

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع سیل، برف و کولاک در کشور، اظهار داشت: ۲۲ استان یزد،‌ هرمزگان،‌ مرکزی،‌ مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کرمان، قزوین، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، خراسان‌جنوبی، رضوی و شمالی، چهارمحال و بختیاری،‌تهران، بوشهر، ایلام و اصفهان طی سه روز گذشته تا کنون متأثر از وقوع این حادثه شده است.

 وی بیان داشت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر تا کنون در ۱۹۳ شهر، روستا و محور کوهستانی امدادرسانی شده و بیش از ۲ هزار نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد: دو نفر به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داده که یکی از جانباختگان در اسدیه جنوبی و دیگری در لالی خوزستان به دلیل گرفتار شدن سواری در مسیر سیلاب جان باخته‌اند.

سلیمی گفت: همچنین ۵ نفر به دلیل سیل تا کنون مفقود شده که دو نفر آنها از اسدیه خراسان جنوبی، یک نفر رودان هرمزگان، دیگری میرجاوه سیستان و بلوچستان و مفقودی دیگر مربوط به ممسنی فارس بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی پتو، کنسروجات، نایلون، موکت، خرما، برنج و حبوبات میان حادثه‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی همچنان در خراسان جنوبی، شمالی، سمنان، مازندران، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.