قزوین_ حجت الاسلام رمضانی از رقابت ۶۳۲ نفر در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قزوین خبر داد.

رقابت ۶۳۲ نفر در  سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قزوین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی»مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان، گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به منظور ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری به منظور جذب و ترغیب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان برای شرکت در فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: با توجه به ثبت نام صورت گرفته در استان قزوین، ۶۳۲ نفر در این مسابقات شرکت کرده و در رشته های مختلف به رقابت می پردازند که از این تعداد ۲۶۶ نفر خانم و ۳۶۶ نفر آقا هستند.

وی اضافه کرد: در رشته های قرآت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ کل، حفظ جز ۳۰، اذان و نقاشی آیات به ترتیب ۴۳، ۵۱، ۵۶، ۹، ۱۰۵ و ۷۳ نفر آقا شرکت دارند.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در بخش خانم ها هم در رشته های قرائت تحقیق ۱۳ نفر، قرائت ترتیل ۲۳ نفر، حفظ کل ۱۴ نفر، حفظ جز ۳۰ قرآن ۱۶۷ نفر و نقاشی آیات ۴۱ نفر شرکت دارند و به رقابت می پردازند.

وی همچنین گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه برگزار می شود که محل برگزاری این مسابقات برای آقایان مسجدالنبی و مسجد خاتم الانبیا (راه چمن) و خانم ها هم در مدرسه مدینة النبی خواهد بود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال در کانون های مساجد، آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی، حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی برای تقویت فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد و شناسایی نوجوانان و جوانان علاقمند به فعالیت‌های قرآنی از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری این مسابقات راه می یابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.