رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، با هدف صحبت درباره انتخابات و نیز آشتی داخلی آماده دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان است.

اعلام آمادگی "اسماعیل هنیه" برای دیدار با "محمود عباس"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برای دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان با هدف صحبت درباره برگزاری انتخابات و نهایی کردن‌ آشتی داخلی اعلام آمادگی کرد.

هنیه که میهمان دفتر روزنامه «المصری الیوم» با حضور «خلیل الحیه» از دیگر اعضای ارشد حماس بود، گفت: از دیدار با برادر «ابومازن» (محمود عباس) استقبال می‌کنم و آماده نشست با وی در قاهره هستم، یا اینکه به غزه بیاید که بخشی از وطنش است.

رئیس دفتر سیاسی حماس سپس خواستار گفت‌وگوی ملی سریع در قاهره با حضور همه گروه‌ها شد و افزود، این جنبش از تشکیل دولت ملی یا برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی فلسطین به عنوان اولین گام در مسیر تحقق آشتی ملی استقبال می‌کند.

هنیه نشست‌های اخیر در قاهره را راهبردی و در سطح عالی خواند و گفت، طرف مصری بر بازگشایی گذرگاه رفح به شکلی مستمر تأکید کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تصریح کرد، حماس تسلط تقریبا کاملی بر منطقه مرزی (میان غزه و مصر) دارد و تمام قاچاق های سلاح، کالا یا افراد از طریق تونل‌ها را متوقف کرده است.

هنیه تأکید کرد، جدایی میان غزه و کرانه باختری وجود ندارد ، دولت فلسطینی در غزه به تنهایی وجود نخواهد داشت و هیچ دولتی بدون غزه هم شکل نخواهد گرفت.

وی گفت، جزئیات طرح آمریکا برای حل مسأله فلسطین معروف به «معامله قرن» به حماس عرضه نشده اما انتظار می‌رود شکست بخورد و اجماعی فلسطینی-عربی بر رد آن وجود دارد.

تماس تلفنی هنیه با ملادینوف

هنیه همچنین تلفنی با «نیکلای میلادینوف» فرستاده سازمان ملل برای صلح منطقه درباره لغو محاصره غزه و توافق آتش‌بس میان غزه و رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، هنیه در این تماس، ناراحتی ملت فلسطین و گروه‌ها از وقت‌کشی رژیم صهیونیستی در اجرای توافق‌های پیشین را به اطلاع ملادینوف رساند.

مصر، سازمان ملل و قطر طی چند ماه اخیر تلاش‌های گسترده‌ای برای حصول آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند که پایه و اساس آن کم کردن از محاصره غزه در مقابل توقف راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه با فلسطین اشغالی است. راهپیمایی‌های بازگشت از مارس ۲۰۱۸ در مرز غزه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.