مسعود کرباسیان از ادامه مذاکرات با هندی‌ها برای توسعه میدان مشترک فرزاد B خبر داد و گفت: توسعه این میدان مشترک گازی در اولویت شرکت ملی نفت ایران بوده و هست و در حال پیشبرد مذاکرات با هندی‌ها هستیم.

ادامه مذاکرات با هندی‌ها برای توسعه میدان مشترک فرزاد B

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: مذاکرات با هندی‌ها برای توسعه میدان فرزاد B همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: توسعه این میدان مشترک گازی در اولویت شرکت ملی نفت ایران بوده و هست و در حال پیشبرد مذاکرات با هندی‌ها هستیم.

به گزارش تسنیم، در حالی که عربستان از مخزن مشترک "فرزاد B" تولید گاز دارد، ایران هنوز فعالیت‌های عملی برای توسعه این میدان مشترک را آغاز نکرده است.

در سمت ایران امضای قرارداد اولیه اکتشاف و توسعه فرزاد B با کنسرسیومی متشکل از سه شرکت دولتی هند به سال ۲۰۰۰ میلادی بازمی‌گردد؛ اما این قرارداد تنها در بخش اکتشاف اجرایی شد و در بخش توسعه هیچ اقدامی برای برداشت منابع گازی این میدان نشد.

در طول بیش از ۱۸ سال، بارها در خصوص توسعه این میدان با شرکت‌های هندی مذاکره شده اما سالها تعلل ایران و وقت کشی هندی ها تا امروز فقط به عقب‌افتادگی ایران در برداشت از این مخزن مشترک گازی منجر شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.