گیلان – کیوان محمدی از رسانه ها خواست راه آهن رشت به انزلی و رشت به آستارا را مطالبه کنند و گفت: کار راه آهن قزوین – رشت به اتمام رسیده و مجددا تامین اعتبار شده است و قطعا با حضور رئیس جمهور در اسفندماه امسال به بهره برداری رسمی خواهد رسید .

راه آهن قزوین- رشت در اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ، با بیان اینکه از بودجه یک میلیون و ۷۰۳ هزار میلیارد تومانی سال آینده ۴۷۵ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار می گیرد ، اظهار کرد : بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی برای سال آینده دارای رشد خوبی است.

وی با اشاره به انتقادات وارد شده به لایحه بودجه ۹۸، افزود: همکاران ما در سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه را براساس شرایط موجود در کشور طراحی و تدوین می کنند؛ نه براساس آمال و آرزوها لذا بی تردید شرایط منطقه ای و بین المللی و اینکه در سال آینده با چه مسائل و مشکلاتی رو به رو هستیم در تدوین بودجه نقش خواهد داشت لذا از نمایندگان می خواهیم اشکالات کارشناسی را بیان کنند تا بتوانیم در مسیر تحقق اهداف نظام گام برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه از بودجه یک میلیون و ۷۰۳ هزار میلیارد تومانی سال آینده ۴۷۸ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار می گیرد، گفت: از این میزان ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه ای و ۶۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است لذا می توانیم نسبت به عدم موازنه بودجه هزینه ای و بودجه عمرانی انتقاد داشته باشیم، زیرا ۸۰ درصد بودجه صرف امور هزینه ای و تنها ۲۰ درصد صرف عمران و آبادانی می شود، در حالی که اگر قرار است جهشی در توسعه کشور داشته باشیم باید این نسبت عکس یا حداقل مساوی شود.

محمدی اتکای مستقیم و غیر مستقیم ساختار اقتصادی کشور به نفت را یکی از نقاط ضعف دانست و یادآور شد: نخستین گام در اصلاح ساختار اقتصادی کشور مد نظر مقام معظم رهبری این است که تکیه خودمان را به درآمدهای نفتی کم کنیم که این مهم نیازمند ایجاد تغییرات در سیستم بانکی و بیمه، تجدید نظر در روابط بین المللی و توجه ویژه به تولیدات صنعتی و کشاورزی است.

وی با اشاره به سهم استان ها از بودجه ۴۷۸ هزار میلیارد تومانی دولت، تصریح کرد: ۴ درصد از بودجه هزینه ای معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان و ۱۹ درصد از بودجه عمرانی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان در اختیار استان ها قرار دارد که در مجموع کمتر از ۷ درصد بودجه را شامل می شود.

این مقام مسئول تمرکز بیش از اندازه بودجه را موجب کاهش نظارت بر پروژه های ملی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولیت نظارت بر پروژه های استان با ماست، اما مسئولیت نظارت بر پروژه هایی که در سطح ملی انجام می شود بر عهده استان نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان متذکر شد: از مجموع ۲۵ هزار میلیارد تومانی که به استان ها تعلق می گیرد، حدود ۵۷۷ میلیارد تومان بودجه هزینه ای استان گیلان و حدود ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی استان است که در منابع مختلف تامین اعتبار خواهد شد.

وی بودجه استان گیلان در سال آینده را یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: البته بودجه مذکور غیر از بودجه های ابلاغی سازمان است و بی تردید بودجه ای که سال ۹۸ در استان هزینه خواهد شد بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که نشان دهنده رشد خوبی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، از رسانه ها خواست راه آهن رشت به انزلی و رشت به آستارا را مطالبه کنند و گفت: کار راه آهن قزوین – رشت به اتمام رسیده و مجددا تامین اعتبار شده است و قطعا با حضور رئیس جمهور در اسفندماه امسال به بهره برداری رسمی خواهد رسید لذا باید تمرکز خودمان را بر روی تکمیل راه آهن بگذاریم.

این مقام مسئول ساماندهی و احیای رودخانه های آلوده رشت را نیاز یک هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و تاکید کرد: سراوان، فاضلاب خانگی، فاضلاب بیمارستانی و آلودگی های صنعتی در نهایت رودخانه ها و تالاب انزلی را دچار مشکل زیست محیطی کرده است لذا نیازمند کار اساسی هستیم.

وی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس کاملا توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: باید نسبت به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با فراهم کردم محیط امن همراه با اخلاق و احترام اقدام کنیم.

محمدی با اشاره به افزایش بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته، متذکر شد: در تدوین بودجه دچار مشکل ساختاری هستیم که از قبل از انقلاب باقی مانده و همچنان ادامه دارد لذا روزی کشور ما توسعه پیدا خواهد کرد که بودجه عمرانی چند برابر بودجه هزینه ای باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند آزادی و دموکراسی را به کشور دیگر اهدا کند، گفت: خودمان باید مشکلات خودمان را حل کنیم. البته مردم تاکنون همه فشارها را تحمل کرده اند و این مسئله قابل انکار نیست، اما همچنان باید به تلاش ادامه دهیم و احساس تعلق نسبت به مملکت و نظام داشته باشیم؛ اگرچه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال این علاقه و تعلق خاطر را به انقلاب و نظام به بهترین شکل نشان دادند.

وی با اشاره به طراحی سناریوهای مختلف در بودجه ۹۸ با توجه به شرایط فروش نفت و نرخ ارز، اضافه کرد: در حال حاضر فروش یک میلیون بشکه نفت در روز با قیمت ۶۰ دلار را در برنامه داریم که امیدواریم موفق شویم، اما سال پیش رو سال سختی از حیث مالی خواهد بود و لذا از خبرنگاران می خواهیم به تبیین شرایط برای افکار عمومی بپردازند.

محمدی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر پروژه ها با افزایش اختیارات استانی بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار پروژه نیمه تمام در استان داریم که خوشبختانه دولت سیاست عدم اجرای پروژه جدید را در پیش گرفته است. البته برای پروژه های خاص از طریق ماده ۲۳ تصمیم گیری می شود.

وی درآمد سرانه مردم گیلان را نسبت به سایر استان ها پایین تر دانست و یادآور شد: امروز همه جوانان به دنبال پشت میز نشینی هستند و لذا باید فرهنگ کار را در استان تغییر دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.