معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده‌ گفت: حذف تبصره قانونی بودن ازدواج زیر ۱۳ سال را دنبال می کنیم.

ابتکار: حذف تبصره "قانونی بودن ازدواج زیر ۱۳ سال" را دنبال می‌کنیم

 به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده‌ در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده عروس ۱۱ ساله ایلامی، اظهار کرد: خوشبختانه طی روزهای گذشته از سوی وزیر کار، اقدام بسیار خوبی انجام شد و «رها» کودک ۱۱ ساله، تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این زمینه مساله اصلی این است که ما با دو مشکل فرهنگی و حقوقی مواجه هستیم که باید همزمان به هردو توجه کنیم؛ چرا که اگر نسبت به مشکل فرهنگی بی توجه باشیم و صرفاً مشکل قانونی را حل کنیم ممکن است این نوع ازدواج رواج یافته و به صورت پنهان‌تر انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: بحث اصلی ما ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال و افزایش سن ازدواج نیست، بلکه موضوع اصلی ما این است که همه بر اینکه افراد زیر ۱۳ سال کودک محسوب می‌شوند اتفاق نظر دارند و ما باید کاری انجام دهیم تا کودکان در چنین شرایطی قرار نگیرند. «رها» کودک ایلامی نمونه بارزی از این گونه ازدواج‌ها در کشور است.

ابتکار در ادامه اظهاراتش، اضافه کرد: در رویکرد فرهنگی در حال تلاش برای آموزش دختران هستیم و در این زمینه وزارت آموزش و پرورش اقدام بسیار خوبی برای کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل دختران انجام می‌دهد. همچنین در بخش قانونی نیز مجلس شورای اسلامی تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده است و ما نیز در معاونت زنان در حال تدوین لایحه‌ای هستیم و به زودی آن را به هیات دولت ارائه می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد: هدف اصلی ما از ارائه این لایحه، حذف تبصره‌ای است که ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال را قانونی می‌کند

ابتکار گفت: تاکید می‌کنم که در حال حاضر بحث ما افزایش سن ازدواج نیست، بلکه مساله حذف این تبصره است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این لایحه با مشورت حقوقدانان، فقه‌ها و صاحبنظران حقوقی و فقهی در حال تدوین و تنظیم است و ان‌شاء‌الله با تصویب آن در هیأت دولت بتوانیم نتایج بسیار خوبی را بگیریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.