اعضای مجلسین کنگره آمریکا طی روزهای آتی به دنبال تصویب قطعنامه‌ای برای ممانعت از نقش‌آفرینی نظامیان آمریکایی در جنگ یمن هستند؛ اقدامی که احتمالا ترامپ را وادار می‌کند برای اولین مرتبه از حق وتوی خود برای مخالفت با این مصوبه استفاده کند.

 ترامپ از حق وتو در مخالفت با مصوبه کنگره آمریکا استفاده می‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رأی احتمالی مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب قطعنامه‌ای برای قطع حمایت نظامی ایالات متحده از ائتلاف تحت هدایت عربستان برای حمله به یمن ممکن است ترامپ را وادار کند برای اولین بار از حق وتوی خود استفاده کند.

به نوشته نشریه هیل آمریکا، ترامپ از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری در بیش از دو سال پیش تاکنون از حق وتوی خود استفاده نکرده است، اما اقدام احتمالی امروز مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا ترامپ را وادار می‌کند از حق وتو استفاده کند.

شرایط در مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها است به‌گونه‌ای است که این قطعنامه  احتمالا به سادگی تأیید شود. این قطعنامه پس از آن برای بررسی و رأی‌گیری به سنای آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است ارسال می‌شود، جایی که احتمالا آرای کافی برای کسب تأیید را به دست خواهد آورد. در این حالت قطعنامه مصوب مجلسین آمریکا برای امضا نزد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ارسال می‌شود. پیشتر کاخ سفید تهدید کرده بوده که به خاطر «نقصان»‌هایی که در این قطعنامه وجود دارد، این مصوبه از سوی ترامپ وتو خواهد شد.

براساس این قطعنامه رئیس جمهوری آمریکا باید ظرف مدت 30 روز باید نیروهای نظامی آمریکا موثر یا درگیر در جنگ یمن را خارج کند، مگر اینکه این نیروها در حال نبرد با القاعده یا گروه‌های متحد آن باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.