۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 644201

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست ورشو محکوم به شکست است و آمریکا این بار هم به نتیجه نمی‌رسد.

فلاحت‌پیشه: نشست ورشو محکوم به شکست است

به گزارش قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه العربی قطر درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه در لهستان که به دعوت آمریکا در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) برگزار می‌شود، گفت: این نشست محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی هسته ای هم تلاش داشتند موضوع ایران را مطرح کنند، اما آنجا هم به نتیجه نرسیدند و نوعی سرخوردگی برای آنان در پی داشت.

اینستکس انتظارات ایران را برآورده نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اینستکس یا ساحات را یک شروع خوب توصیف کرد اما ضمن اشاره به اینکه این سازوکار انتظارات ایرانیان را برآورد نمی‌کند،  بر ضرورت توسعه آن برای بازگشت پول ایران و تضمین فروش آن تاکید کرد.

فلاحت‌پیشه درباره بیانیه اخیر اتحادیه اروپا گفت: به اروپایی ها برای اتلاف وقت ایران اجازه داده نخواهد شد و در دهه ۹۰ میلادی توطئه‌ای تحت عنوان گفت‌وگوی انتقادی بین ایران و اروپا مطرح شد و مدام آنها انتقاداتی مطرح می‌کردند و ایران باید پاسخ می‌داد اما اکنون ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

آمریکا مجبور خواهد شد با ایران وارد مذاکره شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اعلام آمادگی تهران برای گفتگو با اروپایی ها در همه زمینه ها در قالب " دیپلماسی عمومی" نه " دیپلماسی رسمی" برای اثبات حقانیت ایران، ادامه داد: بعد از ۲۲ بهمن شرایطی در فضای سیاسی در جهان و در خود آمریکا در مقابل آمریکا فراهم خواهد شد و آمریکا مجبور خواهد شد با ایران وارد مذاکره شود.

فلاحت‌پیشه با توضیح اینکه ایران بعد از برجام و خروج آمریکا از آن در موضوع آمریکا دست به عصا حرکت کرده است، تاکید کرد: مذاکره با آمریکا تابو نیست به شرط آنکه مذاکره مذاکره باشد.

وی آمادگی تهران برای گفتگو با کشورهای منطقه را نیز اعلام کرد و توضیح داد که مجلس شورای اسلامی هیچ خط قرمزی برای گفتگو با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات ندارد و تاکید کرد که ثبات امنیت خلیج فارس مدیون جمهوری اسلامی بوده و راهبرد جمهوری اسلامی ایران تنش زدایی است.

موضوع ابوموسی بهتر است از قاموس سیاسی منطقه فراموش شود

فلاحت‌پیشه در مورد جزیره ایرانی بوموسی و ادعاهایی که امارات مطرح می‌کند، گفت: موضوع ابوموسی بهتر است از قاموس سیاسی منطقه فراموش شود.

وی تاکید کرد که روابط ایران با همه جهان است و در شرایطی که دنیا دو قطبی بود شعار " نه شرقی نه غربی " را  امام (ره) مطرح کردند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی اکنون تحت سیاست نو منطقه گرایی حرکت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ایران سیاست‌های تهاجمی ندارد اما وقتی که از تهدیداتی از قبیل " گزینه های نظامی روی میز " صحبت می‌شود، مسئولان نظامی ایران وظیفه دارند پاسخ های محکم به دشمنان دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.