جورجت موسباچر سفیر آمریکا در ورشو از تصمیم ایالات متحده برای اعزام تعداد بیشتری از سربازان نظامی به لهستان خبر داده است.

 واشنگتن نظامیان بیشتری به لهستان اعزام می‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورجت موسباچر سفیر آمریکا در لهستان امروز (چهارشنبه) در آستانه کنفرانس امنیتی که قرار است در شهر ورشو برگزار شود، گفت: ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی اش در لهستان را گسترش دهد. حضور نظامی آمریکا فراتر از ۴۰۰۰ نظامی خواهد بود که هم اکنون برای مقابله با روسیه در خاک لهستان مستقر کرده است.

وی در ادامه افزود: حضور نظامی آمریکا در لهستان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت که این اقدام در پاسخ به درخواست دولت راستگرای ورشو خواهد بود.

وی در مصاحبه با فایننشال تایمز اظهار داشت: این حضور نظامی چشمگیر و گسترده خواهد بود. صدها سرباز ارتش آمریکا در لهستان مستقر خواهند شد.

اظهارات سفیر آمریکا در لهستان در شرایطی است که مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحده و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور در کنفرانس امنیتی ورشو شرکت می کنند. آمریکا و لهستان میزبانان مشترک این نشست هستند.

پنس همچنین قصد دارد در جریان سفر به ورشو، قرارداد مربوط به فروش موشک اندازهای متحرک و قابل حمل و نقل را با رئیس جمهور لهستان نهایی کنند. ارزش این قرارداد ۴۱۴ میلیون دلار اعلام شده است.

دولت لهستان از آمریکا خواسته است تا یک پایگاه نظامی دائمی را در خاک این کشور راه اندازی کند.

در ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی ورشو قراردادی را به ارزش ۴.۷۵ میلیارد دلار برای خرید سامانه ضد موشکی پاتریوت از واشنگتن به امضا رسانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.