رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: تسهیلات ۵۰ میلیونی برای دایر کردن کسب و کارهای کوچک در روستاها به مددجویان بهزیستی پرداخت می شود.

پرداخت تسهیلات ۵۰میلیون تومانی اشتغال روستایی به مددجویان بهزیستی

به گزارش قدس آنلاین ، مهناز کاشی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اشتغال خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به منطور ایجاد اشتغال در مناطق عشایری و روستایی برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت  خواهد شد.

وی افزود: سود در نظر گرفته شده برای  این تسهیلات در مناطق مرزی ۴ درصد، در روستاها ۶ درصد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصد بوده و به مشاغلی پرداخت می شود که در رسته های اعلام شده باشند. 

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از شغل های فراگیر حمایت بیشتری داشته باشیم زیرا در خوداشتغالی به دلیل مشکلات فروش محصولات موفقیت کمتری حاصل می شود. 

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که سقف پرداخت تسهیلات در برخش کارآفرینی را برداریم تا بتوانیم اشتغال بیشتری را ایجاد کنیم و امیدواریم این مهم مورد تصویب کمیته اشتغال بانک مرکزی قرار گیرد.

کاشی در ادامه گفت: در راستای ایجاد شغل برای افراد دارای معلولیت ۵۶ رسته شغلی ویژه در آزمون استخدامی اسفند ماه مشخص شده و افراد معلول در صورت کسب نمره لازم می توانند در استان مورد نظر خود مشغول خدمت شوند. 

وی بیان کرد: در واقع باید گفت در آزمون استخدامی سهمیه ویژه ای برای معلولان درنظر گرفته شده و شرط بومی بودن نیز حذف شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.