وزنه بردار طلایی ایران به دلیل آسیب دیدگی شدید از ناحیه دیسک کمر باید زیر تیغ جراحی برود و ممکن است حتی المپیک ۲۰۲۰ را هم از دست بدهد!

شوک به ورزش ایران؛ "سهراب مرادی" المپیک ۲۰۲۰ را از دست می‌دهد؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در چند سال اخیر بدون شک سهراب مرادی یکی از ستاره های اصلی ورزش ایران بوده و در هر مسابقه ای که شرکت کرده، از جمله المپیک، جهانی و بازی های آسیایی علاوه بر کسب مدال طلا رکوردشکنی هم کرده است.

وقتی چند روز قبل خبرنگاران در محل تمرین تیم ملی حاضر شدند، این وزنه بردار از مصدومیت خود از ناحیه کمر صحبت کرد. آن مقطع کسی فکر نمی کرد مصدومیتش خیلی جدی باشد چون سهراب خودش را برای حضور در جام فجر و سپس قهرمانی آسیا آماده می کرد و مثل سایرین وزنه می زد.

حالا بعد از گذشت چند روز و انجام معاینات نهایی و دقیق، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از یک اتفاق ناگوار برای این تک ستاره وزنه برداری پرده برداشت.

اینطور که پیداست مصدومیت سهراب مرادی از ناحیه دیسک کمر بوده و او دچار پارگی از این ناحیه شده و به زودی باید زیر تیغ جراحی برود.

دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ماجرا را به این شکل تشریح می کند: «بعد از معایناتی که در روزهای اخیر انجام گرفت، صبح امروز با حضور اساتید و پزشکان متخصص جلسه ای را در خصوص وضعیت مصدومیت سهراب مرادی داشتیم. در نهایت تصمیم بر این شد که این مصدومیت نیاز به جراحی دارد چون دیسک کمر این وزنه بردار دچار پارگی شده و هیچ چاره ای به جز جراحی برای درمان آن وجود ندارد. چنین مصدومیتی هم ممکن است به مرور زمان رخ دهد و هم امکان دارد به یک باره بر اساس بلند کردن یک وزنه به وجود آمده باشد.»


وی در پاسخ به این سوال که در صورت عمل جراحی، دوره نقاهت سهراب مرادی چقدر به طول می انجامد، عنوان کرد: «او باید تا ۲، ۳ هفته استراحت مطلق کند و شاید بعد از آن بتواند حرکات ورزشی انجام دهد. البته این روند باید به مرور خیلی آرام دنبال شود. از طرفی چون این ورزشکار در رشته وزنه برداری فعالیت می کند، باید بیش از سایرین روی تقویت عضلات کمر خود کار کند. توصیه ما این بود که اگر قبل از عید عمل جراحی صورت بگیرد، او می تواند زودتر خودش را آماده کند.»

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص اینکه دقیقا چه زمانی سهراب می تواند برای مسابقات آماده شود، گفت: «قطعا به مسابقات پیش رو از جمله قهرمانی آسیا که اوایل اردیبهشت ماه برگزار می شود، نخواهد رسید. حداقل ۶ الی ۹ ماه لازم است تا این وزنه بردار بتواند در مسابقات سنگین شرکت کند. تلاش ما این است که او را به مسابقات مهمتر از جمله گزینشی المپیک برسانیم.»

نوروزی در پایان در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی هیچ راهی جز عمل جراحی برای درمان مرادی نبود، باین داشت: «با توجه به علائمی که مرادی دارد و پایش خالی می کند، تشخیص پزشکان اینطور بود. قرار شد شنبه هم یکی، ۲ پزشک متخصص دیگر او را معاینه کنند تا وضعیت دقیقا مشخص شود.»

با این وضعیت باید گفت سهراب مرادی هم جام فجر که در اسفندماه به میزبانی تهران و هم مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین در اردیبهشت ماه را که هر ۲ جزو مراحل گزینشی المپیک هستند، از دست خواهد داد. از سوی دیگر با توجه به برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در شهریورماه سال ۹۸ ممکن است سهراب حتی این رقابت ها را هم از دست بدهد.

در این صورت با توجه به قوانین جهانی و اینکه هر وزنه بردار باید حداقل ۶ مسابقه گزینشی را قبل از المپیک پشت سر بگذارد، حالا حتی حضور این وزنه بردار در المپیک ۲۰۲۰ هم به خطر افتاده است.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.