سرپرست معاونت سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استان خراسان رضوی گفت: ائمه جمعه در افزایش کارآیی مثلث توسعه اقتصادی نقش مهمی برعهده دارند.

ائمه جمعه در توسعه فرهنگ سرمایه ‌گذاری و کارآفرینی در استان نقش محوری برعهده دارند

علیرضا قامتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی همه باید با همکاری و تلاش سعی کنیم قطار پیشرفت انقلاب با سرعت بیشتری به پیش برود و امروز وظیفه تمامی مسئولان تلاش برای رفع مشکلات مردم به عنوان ولی نعمتان اصلی انقلاب اسلامی است از طرفی همان گونه که در جنگ تحمیلی دشمن نتوانست بر کشور ما تسلط پیدا کند در این شرایط هم با همراهی و همدلی بر چالش ها فائق آمده  و از این وضعیت سربلند بیرون خواهیم آمد.
وی تصریح کرد: اینکه در دهه پنجم انقلاب ، توجه اصلی استاندار خراسان رضوی بر موضوع اقتصاد و توانمند سازی مردم تمرکز پیدا کرده است جای بسیار امیدواری دارد و از طرفی  این نمونه عینی اقتصاد مقاومتی و مردمی است  که در قالب اضلاع یک مثلث ، مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و کارآفرینان‌  با نظارت ائمه جمعه توسعه اقتصادی هر منطقه را رقم بزنند و شرکت های و افراد توسعه گرا به عرصه وارد شده و مسئولیت هدایت و جهت دهی به منابع و ظرفیت ها و توان مردم را برعهده بگیرند.
قامتی افزود:  در راستای اجرای مثلث توسعه اقتصادی به دستور استاندار ۱۲ منطقه اقتصادی در سطح استان بر مبنای حوزه های انتخابیه شناسایی و تعیین شده است و برای هر منطقه نیز یک‌ نفر از کارشناسان استانداری مشخص شده است تا مباحث مربوط به اجرای طرح را در هر منطقه پیگیری کند.
وی اظهار داشت: تا کنون با سفر به هفت شهرستان ، معین های اقتصادی برخی از مناطق ۱۲ گانه اقتصادی استان تعیین شده و مناطق باقی مانده نیز  در هفته های آینده و قبل از پایان سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد و معین های اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان از ابتدای سال آینده  عملیات اجرایی خود را در مناطق آغاز و با جلب مشارکت مردم طرح های مربوطه را اجرایی می کنند. از طرفی تفاهم نامه هایی  که برای معین‌های اقتصادی هر شهرستان با محوریت توسعه روستایی و توانمندسازی روستائیان، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق به امضا رسیده است مایه امیدواری بخش‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان نیز می باشد  و حتی باعث کاهش مهاجرت و ماندگاری روستائیان در روستاها نیز خواهد شد.
قامتی بیان داشت: ائمه جمعه در افزایش کارآیی  مثلث توسعه اقتصادی نقش مهمی برعهده دارند  زیرا با نقش نظارتی که در هر منطقه بر عهده دارند  و فرهنگ‌ سازی که می توانند انجام دهند می توانند  هم‌افزایی‌ها را تقویت و در زمینه توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در جامعه نقش محوری ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.