قزوین_ حجت الاسلام علی نعمت اللهی گفت: قزوین به عنوان استان نمونه در اجرای طرح «کاهش آسیب های اجتماعی» شناخته شده است.

معرفی قزوین به عنوان استان نمونه در اجرای طرح "کاهش آسیب های اجتماعی"

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشست خبری که با محوریت مناطق آسیب پذیر (طرح کاهش آسیب های اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی قزوین) برگزار شد، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار داشت: مردم در این راهپیمایی حضور گسترده داشتند و این حضور همه محاسبات دشمنان را بر هم ریخت و کسانی که گفته بودند نخواهند گذاشت تا جشن چهل سالگی انقلاب برگزار شود بار دیگر مفتضح و نا امید شدند و به عظمت ملت ایران پی بردند.

وی افزود: این حضور در شرایط کنونی یک شوک به جامعه جهانی بویژه استکبار بود زیرا تصور نمی کردند با این همه تبلیغات رسانه ای مردم گسترده تر از سالهای گذشته در پشتیبانی از انقلاب و نظام خود وارد صحنه شوند.

نعمت اللهی یادآور شد: یکی از مسایل جدی که در جامعه ما شتاب بسیاری به خود گرفته، مساله آسیب های اجتماعی است که این موضوع در بخش عمده ای از جامعه به شکل پرشتاب دنبال می شود و علت های مختلفی را شامل می شود و بر این اساس طرح ها و برنامه هایی برای کاهش این آسیب ها دنبال می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: آسیب های اجتماعی شامل اعتیاد، فساد و فحشا هستند و مطمعنا نقش رسانه های بیگانه در آسیب های خانواده را نمی توان نادیده گرفت چراکه این رسانه ها در راستای عدم تحکیم خانواده گام بر می دارند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به ظرفیت سازمان تبلیغات نیز اشاره کرده و این ماموریت به سازمان تبلیغات واگذار شده است تا در محلات ورود کند؛ براین اساس ۱۶ منطقه آسیب پذیر با کمک نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، استانداری، تبلیغات اسلامی، بعنوان پایلوت کار آغاز شد.

نعمت اللهی عنوان کرد: قزوین در کنار استانهای همدان و زنجان از سال گذشته برای اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی انتخاب شد تا به عنوان پایلوت این طرح را عملیاتی کند که در دوسال متوالی رتبه نخست را کسب کردیم و فعالیت در مناطق آسیب دیده بسیار قابل توجه بوده و به اهداف خوبی رسیده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه تبلیغ موفق باید دارای سه ویژگی از جنس مردم، با مردم و در میان مردم بودن باشد، مطرح کرد: آسیبهای اجتماعی در محورهای مختلف اعتیاد، طلاق، فقر، سکونت گاههای غیر رسمی، فساد و فحشا است و باید مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و برای کاهش آن برنامه ریزی شود و توانستیم در این موضوع ورود کنیم و اقداماتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ما توانسته ایم با موفقیت در اجرای طرح کار را در ماه رمضان شروع کنیم و تاکنون ادامه یافته و روحانیون جوانی که توانمندی بالایی دارند در مناطق مستقر شدند و با مردم زندگی کردند تا پیامشان تاثیرگذار باشد.

نعمت اللهی گفت: در طول یکسال بالغ بر ۳۰۰ معتاد با کمک سایر نهادها را از دام اعتیار نجات داده ایم و با کمک سایر نهادها از جمله بهزیستی، دادگستری و نیروی انتظامی اشتغالزایی را برای آنها ایجاد کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین مطرح کرد: کوی بهار و هادی آباد بیشترین مناطق آسیب دیده استان را شامل می شود.

وی به کمبود اعتبارات در سازمان تبلیغات اشاره و خاطرنشان کرد: با عتبارات محدودی که در اختیار داریم، دستمان بسته است اما خروجی سازمان قابل ملموس است.

نعمت اللهی گفت: در حال حاضر در استان، ۲۱۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد  که آموزش لازم به این هیئت ها ارائه می شود؛ در سال قبل ۷۰۰ میلیون تومان توسط روحانیون مستقر در اجرای طرح با کمک خیرین و کمک های دریافتی از سایر دستگاهها به خانواده ها در مناطق آسیب پذیر کمک شد.

وی یادآور شد: اساتید مطرح کشوری از جمله حجت الاسلام دهنوی، دکتر عزیزی، پسندیده در این طرح ها حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: این استان در اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی به طور متوالی طی دوسال متوالی، رتبه نخست را کسب کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.